۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۷۱۸۶۸
مکتب سلیمانی؛

حرمت مخابره پیغام ضعف به دشمن / سستی در راه انتقام سخت جایز نیست

حرمت مخابره پیغام ضعف به دشمن / سستی در راه انتقام سخت جایز نیست
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتقام حقیقی نیازمند تولید قدرت و بسترسازی است، گفت: سستی در راه انتقام جایز نیست و مخابره پیغام ضعف به دشمن، حرام است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در یادواره سردار شهید سلیمانی و یادبود آیت الله مصباح یزدی که شب گذشته به صورت محدود در مدرسه فقهی آل یاسین برگزار و به صورت مجازی از صفحات اجتماعی پخش شد، به همزمانی رحلت آیت الله مصباح یزدی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: روزهای این چنینی ایام الله هستند و باید بزرگ داشته شوند.

آیت الله کعبی با اشاره به مفهوم انتقام در قرآن کریم و روایات، عنوان کرد: یکی از دو نوع انتقام در فرهنگ قرآن و روایات انتقام فردی به معنای قصاص است که نشانه خردمندی است و باعث حیات جامعه می شود چون عامل بازدارندگی است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: نوع دیگر انتقام، انتقام عمومی است که به آن مقابله به مثل نیز گفته می شود؛ این انتقام باید عادلانه و هدفمند باشد؛ به عنوان مثال زمانی که دشمن خانه و کاشانه مسلمان را هدف قرار می دهد، دفاع واجب شرعی خواهد بود.

وی اظهار داشت: انتقام عمومی غیر قابل گذشت، از مصادیق فی سبیل الله و دارای خاصیت بازدارندگی است؛ با این حساب سازش با دشمن خیانت به آرمان ها، مقدسات و امت اسلامی است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتقام حاج قاسم حتمی است و هیچ کس حق ندارد از آن کوتاه بیاید، ابراز کرد: انتقام در فرهنگ آیات و روایات نیازمند تولید قدرت و بسترسازی برای پیشرفت، عزت و کرامت است؛ بنابراین سستی و نا امیدی در راه انتقام جایز نیست و مخابره پیغام ضعف به دشمن حرام است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه انتقام عمومی از دشمنان مبتنی بر عزم و اراده انسان ها و از طریق تشریع جهاد است، گفت: زمانی که این آمادگی در انسان ها به حد جهانی رسید، انتقام امام حسین(ع) و سایر شهدا به طور کامل گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سنخ انتقام سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از سنخ انتقام امام حسین(ع) است، عنوان کرد: در واقع میدان معرکه شهیدان سلیمانی و المهندس علیه آمریکا، صهیونیست و داعش در امتداد قیام عاشورا واقع شده است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در حال حاضر یک جنگ همه جانبه در سه لایه سخت، نیمه سخت و نرم میان استکبار جهانی و مکتب اهل بیت(ع) شکل گرفته است؛ انتقام نیز با توجه به گستردگی جبهه جهاد، چند ضلعی است و شامل انواع فرهنگی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و ... می شود.

آیت الله کعبی ادامه داد: مقابله با سبک زندگی غربی مصداق انتقام فرهنگی، روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی مصداق انتقام سیاسی و تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی مصداق انتقام اقتصادی از دشمن است؛ چرا که انتقام تنها زمانی به صورت کامل اتفاق می افتد که دشمن به شکل کامل شکست بخورد.

وی با بیان اینکه جامعه ای که در آن جهاد و مقاومت وجود نداشته باشد، دچار ضعف و فروپاشی می شود، گفت: در دوره ای از قاجار به علت اینکه سران مملکت اهل جهاد نبودند، نیمی از مردم به خاطر قحطی جان خود را از دست دادند اما دوره حمهوری اسلامی سردارانی مثل قاسم سلیمانی کشور از دستبرد موجوداتی مانند داعش در امان نگه داشتند/1350/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
صدها دروغ درباره اش گفتند و بدیهیاتی مثل سوابق درخشان مبارزاتی اش را منکر شدند. هر بار هم که به دروغ هایشان مستند و منطقی پاسخ داده میشد بار دیگر دروغ شان را تکرار وحرفهایش را تقطیع میکردند چون در برابر منطق و استدلال او پاسخی نداشتند.
1
0