۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۶۷۱۹۲۵

شخصیت‌های عراقی از حاج قاسم گفتند

شخصیت‌های عراقی از حاج قاسم گفتند
کتاب «سردار بزرگ» شامل مقالات تألیفی شخصیت‌های عراقی پیرامون شخصیت والای سردار دلها، با تهیه و تدوین رایزنی فرهنگی ایران در عراق توسط مؤسسه بین‌المللی الهدی منتشر شد.

به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، کتاب «سردار بزرگ» تهیه و تنظیم شده از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق توسط مؤسسه بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شمارگان یک هزار نسخه و ۱۰۸ صفحه منتشر شد.

این کتاب، مجموعه‌ای است از مقالات تألیفی توسط شخصیت‌های عراقی که در پاسخ به پرسش‌هایی پیرامون شخصیت شهید فرمانده حاج قاسم سلیمانی به رشته تحریر در آمده است.

در جلد نخست این مجموعه، مصاحبه با عادل عبدالمهدی، محمد الحیدری، محمد الغبان، کاظم الجابری، موسی الاعرجی، ایاد الارنؤوطی، هاشم الکندی، ماجد الشویلی، حجج اسلام همام حمودی، فؤاد المقدادی، سید هاشم الحیدری، سامی المسعودی، یوسف الناصری، رعد الباهلی، کاظم العبادی و عقیل الشبکی به چاپ رسیده است. مجلدات بعدی این مجموعه در دست تدوین است. با اجازه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار است مقاله‌هایی از این کتاب در خبرگزاری مهر بازنشر شود.

رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق پیش از این، در راستای اقدامات فرهنگی حوزه نشر معارف اسلامی، کتاب وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را به زبان عربی تهیه، تنظیم و چاپ کرده است.

گفتنی است، توزیع هزار جلد کتاب «شهید القدس» در میان نخبگان عراقی، فعالیت و باز نشر مطالب مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی در صفحات مجازی و سایت‌های مرتبط نمایندگی فرهنگی کشورمان در عراق و پیگیری صدور بیانیه توسط نخبگان سیاسی، فرهنگی و علمی عراق در محکوم کردن اقدام ترور قهرمان پیروزی از دیگر اقدامات نخستین سالگرد شهادت علمداران بزرگ جبهه مقاومت بود./826/

ارسال نظرات