۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۷۱۹۴۷
عمار انقلاب؛

آثار آیت الله مصباح یزدی در حوزه علمیه کنگاور تدریس می شود

آثار آیت الله مصباح یزدی در حوزه علمیه کنگاور تدریس می شود
کرمانشاه - مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: کتاب های «آموزش فلسفه» و «نظریه سیاسی اسلام» از آثار آیت الله مصباح یزدی از ترم جدید در حوزه علمیه کنگاور تدریس خواهد شد.

حجت الاسلام پیام ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ضمن تسلیت رحلت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی، گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی در عمر پربار خویش همواره در خدمت نظام و اسلام بودند و در این مسیر متحمل سختی، مرارت ها و اهانت های زیادی از سوی دشمنان و معاندان داخلی و خارجی شدند.

مدیر حوزه علمیه کنگاور در ادامه سخنان خود ابراز کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی در دوران حیات خویش آثار بسیاری در حوزه دین و اسلام به رشته تحریر درآورده اند که مطالعه این کتاب ها برای همه به ویژه حوزویان بسیار با اهمیت است و می تواند در ارتقای علمی و تهذیبی آنان نشان عمده ای داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: به نظر می رسد که باید طلاب با آثار این عالم برجسته آشنا شوند، بنابراین ضروری است که برخی از آثار این عالم جلیل القدر در مدارس علمیه مورد تدریس قرار گیرند.

حجت الاسلام ملکی در ادامه سخنان خود بیان کرد: براساس برنامه ریزی هایی که با اساتید این حوزه علمیه صورت گرفته است، ان شاء الله تعدادی از کتاب های آیت الله مصباح یزدی همانند کتاب های «آموزش فلسفه» و «نظریه سیاسی اسلام» از ترم جدید (نیم سال دوم) به عنوان یکی از کتب درسی طلاب در حوزه علمیه کنگاور تدریس خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کنگاور با بیان این که برای تدریس این کتاب ها چندین تن از اساتید این حوزه و نیز مدیریت مدرسه کار تدریس این کتاب ها را بر عهده خواهند داشت، گفت: حضور در کلاس های تدریس کتاب های مذکور برای طلاب سطوح عالی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه تدریس این کتاب ها برای طلاب بسیار مفید خواهد بود، اظهار داشت: مطالعه عمیق این دو کتاب از آثار مرحوم آیت الله مصباح یزدی می تواند نقش مهمی در آشنایی طلاب با مبانی فکری، سیاسی و اعتقادی انقلاب و نظام داشته باشد.

حجت الاسلام ملکی در پایان سخنان خود ضمن تسلیت مجدد درگذشت این عالم ربانی، خاطرنشان کرد: طرح تدریس کتب های آیت الله مصباح یزدی برای اولین بار از سوی حوزه علمیه کنگاور مطرح شده است و امیدواریم که دیگر مدارس کشور نیز این برنامه را مدنظر داشته باشند./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات