۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۷۱۹۹۸

وقتی ترامپ غافلگیر می شود!

وقتی ترامپ غافلگیر می شود!
رییس جمهور آمریکا گمان نمی کرد که ترور شهید قاسم سلیمانی در خاک عراق این بازتاب ها را به دنبال داشته باشد تاآنجا که نه فقط بر حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه بلکه بر سرتاسر آمریکا تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ ابهت مراسم گرامیداشت نخستین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در سطح کشورهای منطقه، ما را به طرح این سوال وامیدارد که آیا واقعا سردار سلیمانی شهید شد یا آنکه همچنان با افکار و ایده ها و قهرمانی ها و اصول و ارزش هایش در میان ما زندگی می کند؟

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گمان نمی کرد که ترور شهید قاسم سلیمانی در خاک عراق این بازتاب ها را به دنبال داشته باشد تا آنجا که نه فقط بر حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه بلکه بر سرتاسر آمریکا تاثیر بگذارد.

بی گمان پاسخ نخست ایران به ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و همراهانش مبنی بر هدف گرفتن پایگاه عین الاسد، نخستین لرزه مهیبی برای امریکا و رییسش بوده است؛ این ضربه این واقعیت را نشان داد که همچنان کشوری در جهان وجود دارد که بدون هیچ ترس و واهمه ای، جرات هدف گرفتن امریکا و پایگاه هایش را دارد.

علاوه بر بمباران پایگاه عین الاسد، مراسم تشییع عظیم پیکر شهدا در برخی شهرهای ایران و عراق و سوریه و یمن و فلسطین و لبنان و شماری از شهرهای جهان، ضربه سهمگین دیگری به امریکا وارد ساخت و چه بسا این تشییع به مثابه پیامی به ترامپ و هوادارانش باشد مبنی بر آنکه این ملتها همچنان زنده هستند و برای انتفاضه در مقابل استکبار و سلطه گری آمریکا آماده هستند.

امروز نیز در نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی و گرامیداشت عظیم این شهیدان خواه در خیابانها و یا در شبکه های اجتماعی و مشارکت گسترده هواداران محور مقاومت بیانگر میزان پایبندی و باور به مساله ای است که حاج قاسم خود را فدای آن کرد و نیز نشان می دهد که شهید قاسم سلیمانی با مکتبی که ایجاد کرد و در عرصه فکری فلسفی و نظامی از آن حمایت کرد، همچنان در میان ما حضور دارد و زنده است.

چه بسا اتفاق نظر امروز تمام ملت های مقاومت درباره ضرورت خروج نیروهای اشغالگر امریکایی از منطقه نقطه عطفی به شمار آید که می تواند مشخصه های منطقه را در آینده ترسیم کند و این تماما به لطف و برکت خون شهیدان پیروزی و دیگر شهیدان راه حق است.

منبع: العالم
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات