۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۷۲۰۰۶
جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان مطرح کرد؛

نقش آیت الله مصباح یزدی در بصیرت افزایی میان خواص

نقش آیت الله مصباح یزدی در بصیرت افزایی میان خواص
خوزستان - حجت الاسلام موسوی زاده گفت: آیت الله مصباح در سال‌های اخیر با برنامه‌های خود در جهت جداسازی خط حق از باطل و جلوگیری از نفاق در کشور گام‌های بلندی را برداشت.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را از مفاخر ارزشمند حوزه علمیه جهان تشیع خواند و بیان داشت: ایشان با تحصیلات عالیه حوزوی و اجتهادی خود نقش فکری مؤثری را در نظام عقیدتی جمهوری اسلامی ایفا کرد.

جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به فعالیت‌های مبارزاتی این عالم فقید پیش از انقلاب، عنوان داشت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی پس از انقلاب در پایه گذاری و ترسیم افق آینده نظام اسلامی نقش به سزایی را داشتند.

حجت الاسلام موسوی زاده در خصوص نقش بصیرت افزایی این عالم فقید در میان خواص تصریح کرد: ایشان در سال‌های اخیر با برنامه‌های خود در جهت جداسازی خط حق از باطل و جلوگیری از نفاق در کشور گام‌های بلندی را برداشتند.

وی با اشاره به تشکیلات سازی و سازماندهی از سوی آیت الله مصباح یزدی در حوزه‌های علمیه افزود: ایجاد مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) در قم و تأسیس رشته‌های تخصصی کاربردی در حوزه علمیه گوشه‌ای از خدمات این عالم فقید است.

جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: روانشناسی، فقه مضاف، جامع شناسی، فقه سیاسی، فقه حکومت و ده‌ها رشته جدید به وسیله آیت الله مصباح یزدی در حوزه‌های علمیه ایجاد شد، همچنین طلاب و فضلایی برای داخل و خارج کشور تربیت کردند که به لطف خدا امروز اثر علمی و فقهی آن را شاهد هستیم.

حجت الاسلام موسوی زاده با اشاره به فتنه تیر ۷۸ و حکومت رانی جریان اصلاحات ابراز داشت: آیت الله مصباح یزدی در آن زمان نقش اساسی تشخیص خط نفاق در کشور را بر عهده گرفت که در همان سال‌ها با توهین روزنامه‌های زنجیره‌ای رو به رو شد، اما به لطف خدا روز به روز بر شخصیت این عالم وارسته افزوده شد تا جایی که عمار انقلاب نام گرفت.

وی در پایان گفت: جوانان، طلاب و اندیشمندان موظفند سرگذشت زندگی این عالم فقید را مطالعه کنند و حوزه‌های علمیه در عمل از آن استفاده کنند./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات