۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۷۲۰۱۳
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح یزدی تفکر عمیق فلسفی و عقلی را در خدمت معارف دینی در آورد

آیت الله مصباح یزدی تفکر عمیق فلسفی و عقلی را در خدمت معارف دینی در آورد
آیت الله اعرافی گفت: آیت الله مصباح یزدی در مدیریت نظامات آموزشی، طراحی رشته ها و برنامه ریزی های علمی بسیار مبتکر و خلاق بودند.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در حاشیه مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر علامه مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه این عالم بزرگ از لحاظ علمی شخصیتی نوآور بود، گفت: بنده بیش از 40 یا 45 سالی که ارتباط مستمر با ایشان داشتم این نوآوری را در همه ابعاد در این شخصیت بزرگ می دیدم.

وی با بیان اینکه یکی از نوآوری های مهم ایشان در قلمرو فلسفه است، اظهار داشت: ایشان در مباحث علوم عقلی و فلسفه از چهره های بسیار کم نظیر به شمار می آیند و آرای بدیع و بکر و نظریات عمیق در این زمینه دارند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: هنر فلسفه ایشان این بود که نسبت به فلسفه های غربی احاطه و تسلط داشت و در نقد و پاسخ و بررسی آنها بسیار برجسته بود؛ همچنین هنر مهمتر ایشان این است که این تفکر عمیق فلسفی و عقلی را در خدمت معارف دینی و الهی قرار داده بودند و بسیاری از پرسش ها و شبهات جدیدی که در طول این 60 سال از سوی جریان های التقاطی و انحرافی و مارکسیسم متوجه مباحث دینی بود را با اندیشه عمیق فسلفی خود جواب می دادند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی نماد «علماء شیعتنا مرابطون» بودند، عنوان کرد: ایشان مرزبان بسیار قدری در دفاع از معارف عقلی و الهی اسلام بودند؛ ایشان مقوله علوم انسانی را با رویکردی نو و جدید در حوزه وارد کرده و عمر خود را بر این گذاشتند که علوم انسانی با محتوای الهی انطباق پیدا کند و در حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی در مدیریت نظامات آموزشی، طراحی رشته ها و برنامه ریزی های علمی بسیار مبتکر و خلاق بودند.

آیت الله اعرافی در پایان تأکید کرد: ایشان مرد وظیفه بود و در مقام دفاع از اسلام و انقلاب و رهبری سر از پا نمی شناخت و هر جا لازم بود برای این امر سینه سپر می کرد و ما باید از این روحیه الهام بگیریم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات