۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۷۲۰۱۴
عمار انقلاب؛

یافتن حقانیت ولایت و حکومت اسلامی از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی

یافتن حقانیت ولایت و حکومت اسلامی از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی
آیت الله صدیقی با بیان اینکه یافتن حقانیت ولایت و حکومت اسلامی از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی بود، گفت: ایشان در راه جلوگیری از انحراف نسل جوان سر از پا نمی شناخت.

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در حاشیه مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر علامه مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، این عالم ربانی را از ارکان عالم تشیع، استوانه های علمی و سرمایه های حوزه علمیه دانست و گفت: ایشان از لحاظ نورانیت باطن و سیر توحیدی جزء زبدگان عصر ما بودند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله مصباح یزدی همه عمر شریف خودشان را با خداوند معامله کردند، ادامه داد: ایشان کسی نبود که یک لحظه از عمر، موضع گیری، حرف، درس و بحث یا حب و بغضش را با غیر خداوند متعال معامله کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی من البدو الی الختم، سیر الی الله داشت، عنوان کرد: ایشان هیچگاه از خود، جبهه و رسالتش غافل نبود و همواره دغدغه دین داشت و تلاش می کرد جلوی انحراف نسل جوان و جامعه را بگیرد و در این راه سر از پا نمی شناخت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی، یافتن حقانیت ولایت و حکومت اسلامی بود، بیان کرد: ایشان حقانیت ولایت ائمه اطهار(ع) را با همه وجود لمس کرده بود و تلاش می کرد با منطقی رسا و مطابق با فهم عموم، حقانیت ولایت فقیه و ضرورت حکومت دینی را اثبات می کردند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی عاشق مکتب امام خمینی(ره) و شیدای رهبر معظم انقلاب بودند، ادامه داد: ایشان در باطن و ظاهر، پیدا و پنهان و در خلوت و جلوت ولایتمداری را ترویج می کرد؛ ایشان یک علامه، فیلسوف، عارف، مدرس و حکیم بود، اما در برابر رهبر معظم انقلاب خود را یک سرباز می دانست و حتی از یک سرباز هم تواضعش بیشتر بود؛ اینچنین ویژگی را در احدی جز آقای مصباح سراغ نداریم که در اوج علمیت و معنویت و غنای درونی، این مقدار در برابر ولایت تواضع داشته باشد.

وی مجاهدت های علامه مصباح یزدی در برابر افکار التقاطی و انحرافی که به عقاید جوانان هجمه می برند را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امروز نسل جوان در این بعد یتیم شده و حوزه علمیه نیز یک پشتوانه بزرگ را از دست داد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات