۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۷۲۰۳۰
تولیت آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان:

سربازی ولایت، رمز موفقیت سید حسن نصرالله است

سربازی ولایت، رمز موفقیت سید حسن نصرالله است
خراسان رضوی - تولیت آستان قدس رضوی «سید حسن نصرالله» را یک قهرمان بزرگ و تأثیرگذار خواند و رمز موفقیت او را سربازی ولی و حرکت در چهارچوب ولایت دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی شامگاه یکشنبه 14 دی‌ماه در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان با بیان اینکه خادمی حضرت رضا(ع) آرزوی بسیاری از علمای بزرگ اسلام است، تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی افتخارات فراوانی داشت؛ اما سرآمد این افتخارات، خادمی حضرت رضا(ع) بود.

وی با بیان اینکه خادمی حضرت رضا(ع) تنها حضور در آستان قدس و خدمت در حرم مطهر نیست، ابراز کرد: وظیفه و شأن خادمی حضرت رضا(ع) به گستردگی تمام عالم است، همان‌گونه که حضرت رضا(ع) و حضرات معصومین(ع) به محدوده زمانی و مکانی خاصی محدودیت نداشتند؛ رسالت این حضرات به یک امر و یا جغرافیای خاصی محدود نبود، لذا پرورش‌یافتگان مکتب اهل‌بیت(ع) نیز باید همین‌گونه باشند.\

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی، شهید سلیمانی را نمونه‌ای از خادم راستین امام علی بن موسی‌الرضا(ع) معرفی و ابراز کرد: خدمت در حرم مطهر رضوی بخشی و جلوه‌ای از خادمی حضرت رضا(ع) بوده، دایره خدمت رضوی بسیار گسترده است، شهید سلیمانی در عرصه‌های مختلف دفاع از اسلام و کمک به مردم و نیازمندان، از میدان مبارزه با داعش و ستمگران تا عرصه حضور در سیل و زلزله برای دستگیری از حادثه دیدگان حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه جایگاه نظامی شهید سلیمانی نباید مانع توجه به ابعاد مختلف شخصیت ایشان شود، بیان کرد: شهید سلیمانی نماد و مکتب مبارزه با استکبار، صهیونیسم و ظالمان است، نام شهید سلیمانی برای هر مظلومی در عالم از مسلمان تا غیرمسلمان روزنه‌ای از امید است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به صفات متضادی که در شخصیت امیرالمؤمنین علی(ع) جمع شده بود، اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) رسالت خود را به امر خاصی محدود نکرده بود، این حضرت در میدان نبرد با اشقیا شجاع‌ترین و قاطع‌ترین، در محراب عبادت عابدترین و در برابر یتیمان و ضعفا مهربان و رئوف‌ترین بود، شهید سلیمانی نیز به‌عنوان پرورش‌یافته‌ای در مکتب امیرالمؤمنین(ع) این‌چنین شخصیتی داشت.

وی رمز پیروزی جبهه حق و پیروان اهل‌بیت(ع) را ولایتمداری و پیروی از ولی‌فقیه دانست و «شهید سلیمانی» و «سید حسن نصرالله» را به‌عنوان دو نمونه ممتاز در این مهم معرفی کرد و گفت: سید حسن نصرالله یک قهرمان بزرگ و تأثیرگذار است که عظمت او در قالب کلمات قابل‌بیان نیست، یکی از ویژگی‌ها و رموز موفقیت او سربازی ولی و حرکت در چهارچوب ولایت است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس در کنار یکدیگر اشاره و اظهار کرد: شهادت دو فرمانده بزرگ ایرانی و عراقی در کنار یکدیگر و مخلوط شدن خون پاک این دو قهرمان مقاومت و مبارزه با استکبار به دست پلیدترین و شقی‌ترین انسان‌ها، موجب شد که شیعیان دیگر مرزی میان خود نداشته باشند.

وی اظهار کرد: دشمن همواره درصدد بوده میان دو ملت بزرگ ایران و عراق جدایی بیاندازد، زیرا می‌داند اگر این دو ملت بزرگ شیعه با یکدیگر متحد شوند استکبار دیگر در منطقه هیچ کاری نمی‌تواند بکند، لذا صدام را تحریک به حمله به ایران کردند تا خونی میان این دو ملت ریخته شود که هیچ‌گاه وحدت و الفت میان آن‌ها ایجاد نشود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی با اشاره به آیه «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»، افزود: اما به لطف الهی پس از سقوط صدام، مردم ایران و عراق با یکدیگر ارتباطی برقرار کردند که گویی اصلاً جنگی میان آن‌ها نبوده است، اکنون نیز دشمن درصدد است میان این دو ملت اختلاف و نفاق را تحریک کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیام خون پاک شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اتحاد، الفت و برادری میان مسلمانان است./864/د102/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات