۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۷۲۰۸۷
آیت الله حیدری مطرح کرد؛

ضرورت تدوین الگوی برتر فاطمی توسط متولیان دینی برای نسل جوان

ضرورت تدوین الگوی برتر فاطمی توسط متولیان دینی برای نسل جوان
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای تدوین الگوی برتر فاطمی گام‌هایی برداشته شده، اما هنوز با جایگاه ایده آل فاصله بسیاری داریم.
آیت الله محسن حیدری آل کثیر، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تعبیر امام حسن عسکری (ع) از حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: "نحن حجج الله علی خلقه و جدّتنا فاطمه حجه الله علینا" از این کلام شریف امام حسن عسکری (ع) می‌توان به نقش تاریخی و بنیادین حضرت فاطمه زهرا (س) در زمینه حفظ، نگهداری، صیانت و تداوم ارزش‌های الهی پی برد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حضرت فاطمه (س) را الگوی کامل در همه زمینه‌ها خواند و عنوان کرد: ایشان الگویی کامل در زمینه‌های اخلاق فردی و اجتماعی، موضع گیری‌های سیاسی، ولایت مداری، اعلام برائت از ظالمان و انحرافات، معاشرت با دیگران، ایستادگی و مقاومت در راه ولایت است.

آیت الله حیدری آل کثیر در ادامه افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در حفظ و نگهداری ارزش‌های الهی نیز نقش برجسته‌ای ایفا کردند.

وی ترسیم و تبیین اصول و مبانی اسلام را یکی دیگر از نقش‌های مهم و پررنگ حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و تصریح کرد: تبیین و ترسیم فلسفه و حکمت ارزش‌های الهی یکی دیگر از نقش‌های مهم حضرت فاطمه (س) است که نمونه بارز آن بیان خطبه فدکیه در مسجد پیغمبر در حضور خلیفه اول می‌باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص خطبه فدکیه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) در این خطبه فلسفه، احکام، ارزش‌های الهی، محاکمه ظلم و بسیج عمومی امت در حمایت از ولایت را تدوین نمود و از آن جایی که فلسفه توحید، نماز، روزه، جهاد، امامت و حدود ارزش‌های الهی در این خطبه گنجانده شده است، ایشان استراتژی دائم و ابدی را برای امت اسلامی ترسیم کردند.

آیت الله حیدری آل کثیر حضرت فاطمه (س) را الگویی برتر برای زنان و دختران دانست و ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) به جهت تدوین ارزش‌های الهی و صیانت از آن‌ها همچنین ساختن جامعه‌ای بر اساس فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) الگویی برتر برای زندگی زنان و دختران امروز است.

وی در خصوص تدوین الگوی برتر فاطمی توسط متولیان دینی برای نسل جوان گفت: برای تدوین الگوی برتر فاطمی گام‌هایی برداشته شده، اما هنوز با جایگاه ایده آل فاصله بسیاری داریم و باید کار‌های بهتری در این راستا صورت گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با تشویق و قدردانی از افرادی که در زمینه‌های مختلف گوشه‌ای از سیره حضرت زهرا (س) را نمایش می‌دهند گفت: از فعالیت‌های نویسندگان، هنرمندان، شاعران، ادبا، خطیبان، سخنرانان و سایر افرادی که در جهت شناساندن گوشه‌ای از سیره حضرت زهرا (س) مشغول هستند باید قدردانی کرد همچنین نباید در این مسیر به کار‌های انجام شده بسنده کرد.  

آیت الله حیدری آل کثیر با اشاره به راهکار‌هایی برای شناساندن زوایا و سبک زندگی فاطمی (س) در جامعه بیان داشت: در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، بسیج عمومی، مقاومت اسلامی، موضع گیری‌های صحیح سیاسی و ولایتمداری با استفاده از روش‌های هنری و بیان نوشتار باید چهره تابناک حضرت فاطمه زهرا (س) را برای جامعه تبیین کرد.   

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرعت تحولات اجتماعی و فاصله زمانی قرن‌ها از زندگی حضرت زهرا (س) می‌تواند سبب درک مشترک و الگوسازی در جامعه امروز شود تصریح کرد: برخی از پدیده‌ها و واقعیت‌ها محصور زمان هستند، اما برخی دیگر تا ابد در جریان اند، پدیده‌های نوع اول مانند شگرد‌ها و روش‌های ظاهری امروز که با گذشته تفاوت بسیاری دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: برخی ویژگی‌ها و روش‌های متعالی انسانی براساس فطرت انسان و بدون حصاری به نام زمان است، بنابراین فداکاری، گذشت و مقاومت در مقابل ظالم در زمان کهنه نمی‌شود، حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی کامل برای این ارزش‌های متعالی است./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات