۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۷۲۰۹۴
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح یزدی با معرفت توحیدی و الهی به مقام «فنا» رسیده بود

آیت الله مصباح یزدی با معرفت توحیدی و الهی به مقام «فنا» رسیده بود
رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: شهید سلیمانی با فدای جان خود به مقام «فنا» رسید و آیت الله مصباح یزدی با معرفت توحیدی و الهی به این مقام دست پیدا کردند.

حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در حاشیه مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری مرحوم علامه مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال این فقیه بزرگ گفت: ایشان در عین اینکه یک فیلسوف متبحر بودند، فقیهی زبردست نیز به شمار می رفتند.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی همچنین در عین فقاهت، یک استاد اخلاق و عرفان برجسته نیز بودند و در عین حالی که یک استاد اخلاق بزرگ محسوب می شدند، مفسر و محدثی بزرگ هم بودند.

حجت الاسلام ادیانی با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، اگر کسی بنده خدا شود، خداوند همه موجودات را عبد او قرار می دهد، عنوان کرد: آیت الله مصباح از شخصیت های معنوی است که در طول عمر مبارکشان جز به خدا نمی اندیشیدند و جز برای خداوند عمل نمی کردند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه رفتار آیت الله مصباح یزدی برگرفته از شریعت و دین مبین اسلام بود، به تکلیف مداری و وظیفه شناسی ایشان اشاره و بیان کرد: ایشان در هر عرصه ای وظیفه خود را نسبت به اسلام، قرآن، نظام و انقلاب تشخیص می دادند و جان خود را در کف دست قرار داده و از آنها دفاع می کردند.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی یکی از شخصیت های بزرگ معنوی و اخلاقی بودند، گفت: ایشان بیش از 40 سال با آیت الله بهجت ارتباط داشتند و 16 سال نیز به صورت ویژه در محضر ایشان شاگردی کردند؛ بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب پاداش مجاهدت ایشان معرفت «رب» بود؛ شهید سلیمانی با فدای جان خود به مقام «فنا» رسید و آیت الله مصباح یزدی با معرفت توحیدی و الهی به این مقام دست پیدا کردند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات