۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۷۲۱۱۷
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

ابعاد خانوادگی حضرت ابوطالب بازشناسی شود

ابعاد خانوادگی حضرت ابوطالب بازشناسی شود
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به ابعاد خانوادگی زندگی حضرت ابوطالب خواستار بازشناسی این ابعاد شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، در دیدار اعضای کمیته برگزاری همایش حضرت ابوطالب با اشاره به اهمیت نقش فاطمه بنت اسد در خدمت به اسلام و پیامبر اسلام اظهار کرد: اگر نظام مسائل همایش حضرت ابوطالب به صورت دقیق احصا شود، حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی دارد در بخش ابعاد خانوادگی آن حضرت ورود و آن را تکمیل کند.

وی با اشاره به خروجی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: هزاران پایان‌نامه‌ها و مقاله پایانی از سوی بانوان طلبه نگارش می‌یابد که زندگی خانوادگی حضرت ابوطالب می‌تواند به موضوعات آنها افزوده شود و ادبیات علمی مناسبی را به دست دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران تبدیل شدن به محور اساسی تربیت دینی در مسائل زن و خانواده را در افق 1414 در نظر گرفته است، یادآور شد: بر این اساس بسیار علاقه‌مندیم به چنین لایه‌هایی ورود کنیم.

وی با اشاره به درخشش بانوان طلبه در جشنواره‌های پژوهشی مشترک با حوزه‌های علمیه برادران، گفت: این مساله از ظرفیت‌های مناسب پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران حکایت دارد.

در این دیدار همچنین اعضای کمیته برگزاری همایش حضرت ابوطالب گزارشی از فعالیت‌های انجام‌گرفته در این همایش ارائه کردند./998/د101/ف

ارسال نظرات