۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۷۲۱۲۰
کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

لزوم الگوسازی از سیره حضرت زهرا برای جوانان

لزوم الگوسازی از سیره حضرت زهرا برای جوانان
خوزستان - شریفی نیا گفت: علم بشر به شناسایی همه ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) نرسیده بنابراین برای شناخت بیشتر ایشان باید تلاش کرد اگر چه قطره در مقابل دریا هیچ است.
خانم فریده شریفی نیا، استاد دانشگاه و روانشناس خانواده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز به چهار ویژگی برجسته از حضرت زهرا (س) به جهت الگوگیری بانوان امروز اشاره کرد و بیان داشت: از شاخصه‌های مهم برای زنان مادرانگی صحیح و پرورش دهنده برای فرزندان، رسیدگی لازم به همسر، وجود صفت جنگجویی در زنان به این صورت که با عفت خود اجازه تعرض به حریم شخصی را از نامحرمان سلب کنند، روحانیت به معنای ایجاد آرامش و امنیت در کانون خانواده به ویژه برای همسر است.  

این استاد دانشگاه حضرت فاطمه (س) را همسر و مادری مناسب خواند و عنوان داشت: مسئولیت پذیری و مهربانی ایشان در کنار هزاران شاخصه اخلاقی دیگر الگوی مناسبی برای زنان و دختران امروز است.

روانشناس خانواده با اشاره به انتشار کتاب‌های گوناگون از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) در سال‌های اخیر با تأکید بر الگوسازی و شناخت بیشتر آن حضرت برای جوانان گفت: علم بشر به شناسایی همه ابعاد و زوایای زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) نرسیده بنابراین برای شناخت بیشتر ایشان باید تلاش کرد اگر چه قطره در مقابل دریا هیچ است.

شریفی نیا زن را پایه و ستون جامعه دانست و در خصوص فعالیت‌های اجتماعی بانوان اظهار داشت: اگر زنان در کنار نقش‌های مادری و معنوی خود به فعالیت‌های اجتماعی بپردازند خوب است، اما در صورت تعارض میان نقش‌ها تخریب گر می شود.

وی در رابطه با نقش خانواده در ترسیم و الگوسازی برای جوانان و نوجوانان افزود: کانون خانواده زیربنای شخصیت و شکل دهنده الگو‌های انسان است، سلامت روانی و ایمان خانواده در پیشگیری از معضلات و آسیب‌ها مؤثر خواهد بود.

این استاد دانشگاه به لزوم سرمایه گذاری بر روی تربیت دختران و بانوان برای داشتن جامعه و خانواده‌ای سالم تأکید کرد و ادامه داد: وجود دختران و زنان سالم در جامعه سبب تربیت فرزندانی صالح در آینده خواهد شد.

روانشناس خانواده در پایان با اشاره به نقش مدارس و آموزش و پرورش به عنوان نهاد پایه در خصوص جلوگیری از آسیب‌ها بیان داشت: اگر گزینش صحیح معلمان صورت گیرد و از دبیرانی با شخصیت‌های منسجم در دوره نوجوانی استفاده شود به طور حتم نوجوانان در کنار تربیتی که از خانه به محیط آموزشی انتقال می‌دهند الگوی مناسب رفتاری انتخاب می‌کنند./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات