۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۷۲۱۴۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

مقابله با نقطه های اصلی انحراف و بدعت شاخصه اصلی آیت الله مصباح یزدی بود

مقابله با نقطه های اصلی انحراف و بدعت شاخصه اصلی آیت الله مصباح یزدی بود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: علامه مصباح یزدی نقطه های اصلی انحراف و بدعت را تشخیص می داد و با علم و بیان رسای خود، با شجاعت و شهامت با آن مقابله می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی(ره) که در بابلسر برگزار شد، از ایشان به عنوان شخصیتی بزرگ و کم نظیر یاد کرد و گفت: آیت الله مصباح یزدی(ره) چیزی بالاتر از شهادت داشت و آن مظلومیت این عالم ربانی بود.

وی با بیان این که عالمان دو دوسته اند، برخی ها مرحوم و برخی ها نیز ملعون هستند، افزود: اگر عالم به هنگام فتنه، بدعت، تشویش و تحریف ها موضع گیری مناسب داشته باشد و به موقع سخن بگوید و از علم خود استفاده کند؛ مرحوم است و علامه مصباح یزدی مصداق بارز عالم مرحوم بود.

امام جمعه ساری ادامه داد: دشمن از علامه مصباح یزدی ترس و واهمه داشت چون ایشان نقطه های اصلی انحراف و بدعت را تشخیص می داد و با علم وافر و بیان رسا و گویای خود، با شجاعت و شهامت به مقابله با آن می پرداخت و مسلم است که خیلی ها ناراحت می شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که علاوه بر آمریکا و صهیونیست ها برخی ها در داخل نیز در حق آیت الله مصباح یزدی(ره) ظلم کردند، بیان داشت: همان هایی که امروز در برابر انقلاب و نظام جبهه می گیرند و توهین می کنند و به دنبال کمرنگ کردن و گوشه نشینی ایشان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که آیت الله مصباح یزدی(ره) شهید پرور بودند، ادامه داد: این عالم با بصیرت و انقلابی از آرمان شهدا با دفاع جانانه علمی، فرهنگی و عقیدتی پاسداری کرده است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که باید خدمات علمی و انقلابی این عالم با بصیرت بیش از پیش در جامعه تبیین و تشریح شود، افزود: این وظیفه ما است که چنین شخصیت هایی را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم و مظلومیت های آنها بگوییم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نباید بگذاریم همان دست هایی که به دنبال کم رنگ کردن و حذف ایشان بودند نام این عالم انقلابی را نیز حذف کنند، تصریح کرد: این وظیفه همه است که خدمات علمی، فقهی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آیت الله مصباح یزدی(ره) بیش از پیش در جامعه نشر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که آیت الله مصباح یزدی(ره) با شجاعت و صراحت بیانی که داشت در برابر بدعت ها و انحراف ها می ایستاد و از دین، انقلاب و ولایت دفاع می کرد، ادامه داد: ایشان در دفاع از دین، انقلاب و رهبری با کسی تعارف نداشت و با اقتدار به میدان می آمد.

امام جمعه ساری با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) عمر با برکت خود را صرف اعتلای دین و انقلاب کرد، افزود: ایشان با مجاهدت های علمی آثار و تألیفات ارزشمندی از خود به جای گذاشت که ضرورت دارد حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی بیشتر به اندیشه های ارزشمند این عالم مجاهد و انقلابی بپردازند./950/

ارسال نظرات