۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۷۲۱۶۱
آیت الله نوری همدانی مطرح کرد؛

قیام ۱۹ دی؛ منشأ پیروزی انقلاب/ مسؤولان برای از بین بردن فقر همت کنند

قیام ۱۹ دی؛ منشأ پیروزی انقلاب/ مسؤولان برای از بین بردن فقر همت کنند
حضرت آیت الله نوری همدانی قیام ۱۹ دی را منشأ پیروزی انقلاب دانست و بر ضرورت توجه مسؤولان به رفاه و ایجاد عدالت رفاهی در میان مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در سخنانی به تبیین ابعاد مختلف قیام 19 دی پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) از تبعیدگاه خود در طول 10 سال هرکجا بودند با بیانیه هایی مردم را هدایت می کردند و شاگردان و علاقه مندان به ایشان در نشر آن بیانیه ها کمک و یا آنها را امضا می کردند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های سنگین حکومت استبدادی شاه برای تحریف تاریخ اسلامی به تاریخ شاهنشاهی و انحراف افکار عمومی از تاریخ اصیل اسلامی ادامه داد: سلطنت طلبان به گونه ای فرهنگ سازی می کردند که مردم احساس کنند هر حکومتی غیر از حکومت سلطنتی محکوم به سقوط است؛ حکومت استکباری در آن زمان با زمینه سازی های ساواک و ارتش قدرتمند حامی شاه سعی می کرد مخالفان را با ایجاد رعب و وحشت سرکوب کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: در روز 17 دی سال 56 روزنامه ای به قلم احمد رشیدی مطلق یادداشتی با عنوان «استعمار سرخ و ارتجاع سیاه» منتشر کرد که در آن اهانت بسیاری به امام(ره) شده بود؛ این روزنامه به دست شاگردان امام رسید و قرار شد جلسه ای در خانه بنده ترتیب داده شود و اساتید برجسته که هم اکنون برخی از آنها جزء مراجع هستند در آن حضور داشته باشند.

این مرجع تقلید ابراز کرد: در آن جلسه تصمیم گرفته شد اعلام کنیم تا بازار قم تعطیل شود و افراد انقلابی به حضور مراجع تقلید برسند؛ بازاریان نیز با ما هماهنگ شدند و حتی در تحرکات شرکت داشتند؛ این تحرکات در روز 19 دی نیز ادامه داشت و در هنگام نماز ظهر اعلام شد که بعدازظهر تجمعی در منزل بنده شکل خواهد گرفت؛ مردم نیز به گونه ای اجتماع کردند که همه کوچه ها و پشت بام ها و برخی خیابان ها مملو از جمعیت شده بود.

وی مطرح کرد: علما، طلاب، فضلا و روحانیون و مردم محترم قم علی‌رغم خفقان و سخت گیری های شدید طاغوتیان در این محفل جمع شدند و بنده نیز در آن مراسم به سخنرانی پرداختم؛ نکات مختلفی را در آن سخنرانی برای حاضران بیان کردم و حرکت در برابر اقدام هتاکانه آن روزنامه را بر اساس روایات یک وظیفه دانستم.

حضرت آیت الله نوری همدانی قیام 19 دی را منشأ انقلاب اسلامی در کل کشور دانست و خاطرنشان کرد: پس از سخنرانی با توجه به نزدیک بودن اذان مغرب، به سوی حرم مطهر حرکت کردیم و مأموران سرچهارراه مردم را به گلوله بستند و عده ای شهید و بنده دستگیر شدم و مرا به تبعید فرستادند؛ چند وقت در خلخال و بعد هم به کردستان تبعید شدم و در آنجا ماندم تا این که انقلاب به پیروزی رسید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وظیفه امروز ما بصیرت و بیداری در برابر تحرکات دشمن است، عنوان کرد: امروز وظیفه ما این است که بیدار باشیم، زیرا دشمن در برابر ما صف آرایی داشته و آمریکا و ایادی اش نیز ضد ایران اسلامی جلسات مختلفی برگزار کرده و برایش نقشه های شومی می کشند.

وی با بیان اینکه امام و رهبری، انقلاب و نظام اسلامی را مقدمه ظهور می دانند، گفت: ما نیز با توجه به اینکه مبدأ این نظام، ولایت فقیه است به مسؤولان پیغام می دهیم که در میان مردم رفاه ایجاد کرده و پیگیر عدالت رفاهی باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی کشور و با بیان اینکه احساس می شود پول ایران در میان سایر ممالک کم ارزش ترین است، تأکید کرد: مسؤولان برای از بین بردن فقر در میان مردم و زدودن مضیقه های معیشتی سعی و تلاش جدی داشته باشند؛ واجب و لازم است مسؤولان برای از بین بردن فقر و کاهش نگرانی های مردم گام بردارند.

وی در پایان یادآور شد: این انقلاب آسان به دست نیامده و ما باید آن را حفظ کنیم و مسؤولان نیز در حفظ نظام و آسایش مردم دقت کافی و لازم را داشته باشند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
توراندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
بنیان‌های دینی و داشتن حداقل‌ها در پذیرش فرهنگ خداپرستی در پیروزی انقلاب نقش‌آفرین است.
0
0