۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۷۲۱۶۶
امام جمعه کانبرا استرالیا:

وحشی گری داعش در تاریخ نظیر ندارد

وحشی گری داعش در تاریخ نظیر ندارد
حجت الاسلام وحیدی در واکنش به کشتار شیعیان کویته پاکستان در روزهای گذشته، گفت: وحشی گری داعش در تاریخ نظیر ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اشفاق وحیدی امام جمعه کانبرا استرالیا در سخنانی کشتار بی رحمانه شیعیان پاکستان را به شدت محکوم کرد.

این روحانی استرالیایی با بیان این که باردیگر بازار شیعه کشی در پاکستان داغ شده است، گفت: ذبح کردن و سربریدن جوانان قوم هزاره در کویته پاکستان به دست وحشی های داعشی در تاریخ، نظیر ندارد.

وی این اقدامات تروریستی را نشان بی کفایتی دستگاه های امنیتی پاکستان عنوان کرد و ابراز داشت: از این پس شیعیان امنیت خود را خودشان تامین خواهند کرد چون دولت و دستگاه های امنیتی تا کنون در تامین امنیت شیعیان پاکستان ناکام مانده اند.

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به این که شیعیان پاکستان بیش از بیست سال است با این وضع روبرو اند، گاهی جوانان شیعه توسط گروه های تروریستی وهابی ربوده می شوند و گاهی با بی رحمی کامل سربریده و شهید می شوند، خطاب به دولت مرکزی گفت: کسانی که پاکستان را دچار بحران داخلی کرده اند و در سطح جهانی نیز وجهه این کشور اسلامی را مخدوش کرده اند، با قاطعیت عمل و آنان را محاکمه و مجازات کند.

وی با تاکید به این که هرگاه چنین جنایتی صورت می گیرد دولتمردان و سران کشور با دادن وعده دروغین به مردم، آنان را آرام می کنند اما متاسفانه تا الان هیچ کدام از جنایتکاران اعدام نشده اند، ادامه داد: دولت هرچه زود تر قاتلین شیعیان پاکستان بویژه جنایتکاران کویته را دستگیر و آنان را محکوم به مرگ کند.

امام جمعه کانبرا استرالیا در آخر به تحفظ حقوق شیعیان و دیگر اقلیت های مذهبی این کشور تاکید کرد و گفت: بار دیگر دشمنان پاکستان امنیت داخلی کشور را نشانه رفته اند، بنده از دستگاه امنیتی می خواهم که با دستگیری عوامل این جنایت، بالا دستی قانون را در کشور اثبات کند.

یادآوری می شود که طبق تصاویر منتشر شدہ در رسانه‌ های پاکستان در ظهر 14 دی 1399 ھجری شمسی 17 تن از  کارگران شیعه پاکستانی که در معدن گچ کار می کردند و شب به منظور استراحت به خوابگاه رفته و در حالت خواب بوده اند، به دست تروریست‌های تکفیری گروه لشکر جنگوی شبانه ذبح شدند.

تصاویر مذکور حاکی از انجام یک عمل وحشیانه و جنایتی بزرگ در حق شیعیان مظلوم پاکستان توسط تروریست‌های تکفیری است.

گروهک تکفیری لشکر جنگوی که سالها در خاک پاکستان و افغانستان مشغول فعالیت بوده است از جمله گروه‌هایی است که مستقیما توسط قدرت‌های خارجی به ویژه عربستان سعودی حمایت می شوند و به نظر می رسد این عمل وحشیانه و به دور از انسانیت این گروه نیز به دستور قدرت‌های خارجی و به منظور ایجاد فتنه و درگیری میان مسلمانان شیعه و اهل سنت پاکستان انجام شده است./988/

ارسال نظرات