۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۷۲۱۹۲
نامه تعدادی از نخبگان اسپانیا خطاب به رهبر انقلاب؛

سلیمانی تنها یک شهید ایرانی نیست؛ متعلق به ملت‌های جهان است

سلیمانی تنها یک شهید ایرانی نیست؛ متعلق به ملت‌های جهان است
نخبگان اسپانیایی در نامه‌ای خطاب به رهبر و ملت ایران نوشتند: سلیمانی تنها یک شهید ایرانی نیست او متعلق به تمامی ملت‌های آزاده و همه جنبش‌های آزادی‌خواه جهان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دو تن از فعالان رسانه‌ای اسپانیا؛ کارلوس پاز و محسن بلال با حضور در دفتر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مادرید، طوماری را که حاوی بیانیه گروهی از نخبگان و استادان دانشگاه‌های اسپانیا برای اعلام همبستگی با ملت ایران در سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی بود به محمدمهدی احمدی، رایزن فرهنگی ایران تحویل دادند.

این طومار به صورت اینترنتی تهیه شده است و حاوی نامه سرگشاده‌ای خطاب به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران است و آن را گروه‌های گوناگون فعال در اسپانیا و برخی نخبگان و استادان دانشگاه امضاء کرده‌اند.

متن نامه به این شرح است:

نامه سرگشاده جمعی از فعالان رسانه‌ای اسپانیایی به رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

بر خود لازم می‌دانیم در این روزها که به سالگرد شهادت سردار سلیمانی نزدیک شده‌ایم مراتب تقدیر خود را از جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر مقاومت در منطقه پر آشوب خاور میانه ابراز کنیم. ما می‌دانیم که جمهوری اسلامی ایران بر خلاف تبلیغات دروغین رسانه‌های غربی، نه تنها حامی تروریسم نبوده بلکه همواره با آن مقابله و مبارزه کرده است.

در این میان نقش شهید سلیمانی در سازماندهی جنبش‌های مقاومت در منطقه و ایستادگی در مقابل اتحاد «فریب و سازش» فراموش نشدنی است.

سردار سلیمانی که به اعتراف دوست و دشمن نامش رعشه بر دل‌های گروه‌های تروریست در منطقه و مهره‌های دست نشانده آمریکا در رأس برخی کشورها می‌انداخت، با شجاعت، بصیرت و درایت نبرد دشوار جریان مقاومت در برابر استکبار را با موفقیت پیش برد و پیروزی‌های بزرگی را نصیب این جبهه کرد. شکست گروه منحوس داعش در عراق یک نمونه از این موفقیت هاست.

شهید سلیمانی نه تنها در زمان حیات خود الگوی مبارزه با تروریسم و اشغالگری بود که حتی پس از شهادت نیز الهام بخش جنبش‌های مقاومت در منطقه و جهان بوده است. از این منظر ما معتقدیم شهید سلیمانی یک فرهنگ و یک مکتب است. حیات و شیوه زیست او به منزله کتابخانه ای برای فرهنگ مقاومت است. او با زندگی خود به دیگران آموخت که مقاومت، با داشتن شجاعت و درایت توأمان امکان پذیر است.

فرهنگ سلیمانی به معنای دانستن این حقیقت است که هرگز نباید تسلیم تبلیغات و دروغ‌ها و ادعاهای استکبار شد و با هوشمندی و جسارت و بالا بردن توانمندی‌های خودی، می‌توان در مقابل بزرگترین قدرت‌های جهان ایستاد و جبهه بزرگی را در مقابل ظلم جهانی تشکیل داد. امروز و پس از گذشت یک سال از ترور جنایتکارانه این سردار بزرگ ایرانی، ما به خوبی شاهد گسترش این فرهنگ در نقاط گوناگون جهان هستیم. سلیمانی تنها یک شهید ایرانی نیست. او متعلق به تمامی ملت‌های آزاده و همه جنبش‌های آزادی خواه جهان است.

سردار سلیمانی شهید راه حق و حقیقت است و از همین رو همواره نماد خواست عدالت و آزادی خواهد بود. ما امضا کنندگان این نامه مایلیم سالگرد شهادت این انسان بزرگ و چهره تأثیرگذار را به رهبر معظم، دولت محترم و مردم ایران تسلیت بگوییم و آرزو کنیم نخستین سالگرد شهادت او آغاز دوره تازه ای باشد که در آن ریشه‌های حقیقی تروریسم و حامیان آن در جهان خشکانده شوند.

فرآیند امضای این نامه همچنان ادامه دارد و در آدرس زیر در دسترس است:

https://peticionpublica.es/pview.aspx?pi=ES۸۷۵۳۵

/۹۸۸/

سلیمانی تنها یک شهید ایرانی نیست او متعلق به ملت‌های جهان است

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات