۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۷۲۱۹۵
وابسته فرهنگی ایران در بمبئی:

راه سردار دل‌ها ادامه دارد/ شهید سلیمانی اسوه آزادی خواهان جهان بود

راه سردار دل‌ها ادامه دارد/ شهید سلیمانی اسوه آزادی خواهان جهان بود
آشوری با اشاره به اقتدار و محبوبیت سردار دلها در جهان، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه آزادی خواهان و عدالت جویان جهان بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، محسن آشوری مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی ھندوستان در گفتگو با کانال اینترنتی «صداقت»، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه آزادی خواهان و عدالت جویان جهان بود.

وی گفت: امیدوارم که همه مسلمانان زندگی یگانه دخت پیامبر اعظم(ص) را اسوه و الگوی خویش قرار دهند تا در روز حساب از شفاعت بانوی دو عالم بهره مند شویم.

آشوری در ادامه، به نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: اکنون در ایام اولین سالگرد شهادت سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آن قهرمان فراملی قرار داریم. آمریکای جنایتکار در سال 2020 میلادی، ایشان و همراهانشان را در فرودگاه بغداد به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا به شهادت رساند.

آشوری با اشاره به دشمنی استکبار با دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی گفت: سردار دلها برای سعادت اسلام و بیداری مسلمانان فعالیت می‌کرد و اسوه آزادی خواهان و عدالت جویان جهان بود.

وی افزود: ایشان دارای شخصیتی والا بودند و قهرمانانه به مبارزه با گروه تکفیری داعش پرداختند و در نهایت نیز پیروز شدند و این گروه را از صفحه روزگار محو کردند. به همین منظور باعث شد که ایالت متحده، کینه سردار دلها را بردارد و در نهایت نیز در فرودگاه کشور ثالث که به عنوان یک مهمان حضور داشت او را مظلومانه به شهادت برساند.

آشوری تأکید کرد: آمریکا و استعمارگران بدانند که جوانان و مردم شهید پرور ایران، راه سردار رشید اسلام را ادامه خواهند داد. باید گفت که نحوه شهادت ایشان و همچنین، شرکت گسترده آحاد مردم ایران، عراق، سوریه و دیگر کشورها، خود گواهی بر اقتدار و محبوبیت ایشان و همرزمانشان در میان جوامع است.

مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی اظهار کرد: ایشان در میان جوامع گوناگون دارای شخصیت والا بودند و نه تنها برای مسلمانان بلکه برای بشریت فعالیت می‌کردند و ارزش‌های انسانی را مبنای کارهای خودشان قرار داده بودند و به همین دلیل بر قلوب آزادی خواهان جهان و مردم جایگاهی دلنشین داشتند.

وی در پایان سخنانش، گفت: امروزه نیز یاد سردار رشید اسلام و ابو مهدی الهمندس تا ابد به نیکی بر زبان‌ها ساری و جاری خواهد شد. شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس نشان داد که جهان اسلام همگی به عنوان یک پیکر در مقابله با استکبار و دشمنان می‌ایستند و امیدواریم با ظهور امام عصر(عج) ریشه استکبار جهانی از بین رود.

بنابر اعلام این خبر، علاقمندان برای مشاهده کلیپ این مصاحبه می‌توانند به آدرس اینترنتی https://youtu.be/fvqOkVEVxlI مراجعه کنند.

منبع: mumbai.icro.ir

ارسال نظرات