۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۷۲۱۹۸
آیت الله رئیسی تأکید کرد؛

روحیه جهادی راه برون رفت از مشکلات/ فشار حداکثری دشمن شکست

روحیه جهادی راه برون رفت از مشکلات/ فشار حداکثری دشمن شکست
رئیس قوه قضاییه گره‌گشایی در حوزه مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در گرو حرکت مدیران با شهامت و دارای روحیه جهادی و بسیجی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار داشت: برخی از مسؤولان متاسفانه نظارت گریز هستند که این روحیه باید در جامعه تغییر کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به لزوم نظارت مدیران بر زیرمجموعه های خود، عنوان کرد: نباید نظارت را مبنی بر وجود مشکلی دانست، بلکه همین نظارت هاست که به کمک مدیریت می آید و باعث رفع مشکلات می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه دستگاه قضایی در کشور ثابت کرده است که از مدیران شجاع کارآمد و خطرپذیر حمایت می‌کند.

آیت الله رئیسی گره‌گشایی در حوزه مشکلات اجتماعی فرهنگی و اقتصادی را در گرو حرکت مدیران با شهامت و دارای روحیه جهادی و بسیجی دانست و تاکید کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده است لذا برای تحقق این مهم باید موانع بر سر راه تولید کنار بروند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به مساله کوله بری در کشور به ویژه استان های مرزی و غربی اشاره کرد و گفت: قوانین موجود راه را برای کولبری و صادرات و واردات مجاز باز کرده و لازم است مدیران تصمیم‌گیر با ساماندهی کوله‌بری فضایی را ایجاد کنند تا هم مرزنشینان احساس رضایت و امنیت کنند و هم جلوی قاچاق سازمان یافته گرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت فعال کردن بازارچه های مرزی در استان کرمانشاه، افزود: ساماندهی بازارچه های مرزی از یک سو می تواند زمینه ساز جلوگیری از قاچاق کالا شود و هم اینکه کوله بری را قانونمند می سازد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پالایشگاه کرمانشاه اشاره داشت و بیان کرد: خصوصی‌ سازی در کشور یک ضرورت است و در برنامه‌های مختلف توسعه کشور بر اجرای آن و کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش نظارت آن تاکید شده، زیرا اقتصادی که حدود ۷۰ درصد آن دولتی باشد مشکلات و معضلات بیشماری را پیش روی خود خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه گفت: با این وجود باید در بحث خصوصی سازی بسیار دقیق عمل کنیم زیرا در صورتی که این مهم محقق نشود در مساله خصوصی سازی نیز با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه برای پرونده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه در سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و مجلس گزارش‌های تهیه و ارائه شده است، تاکید کرد: نباید برخی از مشکلات و بررسی ها کار تولید را با وقفه مواجه سازد.

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار بیکاری بالا در کرمانشاه، عنوان داشت: با وجود اینکه استان کرمانشاه براساس سخنان استاندار، در بحث نرخ بیکاری کاهش 15 درصدی داشته است، ولی بازهم باید این عدد را کاهش دهیم زیرا زمینه اشتغال و کار در این استان فراوان است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: بازسازی 98 درصد از خسارت های زلزله سال 96 سرپل ذهاب عدد بسیار خوبی است که نشان از همت این استان دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های وقوع جرم در کنار فقر جدایی از معنویت و اخلاق و بیکاری است، گفت: فقر به هیچ وجه در شان جامعه اسلامی ایران نیست لذا از مدیران می خواهیم که با ۲ اصل اساسی که امام راحل به ما یاد داد یعنی اتکا به خداوند و اعتماد به نفس بسیاری از گره‌ها و مشکلات را حل کنند.

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود به بحث تهدیدها و تحریم های دشمنان علیه این انقلاب اشاره داشت و بیان کرد: اکنون به عینه می بینیم که فشار حداکثری دشمنان علیه انقلاب اسلامی در هم شکسته شده و این خود غرب می باشد که در تنگنا گرفتار شده است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ما خواستیم و توانستیم اما دشمن خواست و نتوانست و این را سردار سلیمانی در عمل اثبات کرد، ابراز داشت: ایران اسلامی نشان داده است علیرغم حضور نیروهای بیگانه می تواند عملا امنیت منطقه را به معنای واقعی حفظ کند.

وی در ادامه سخنان خود در واکنش به درخواست رئیس مجمع نمایندگان استان برای رسیدگی به مصادیق ابلاغیه مربوط به ترک فعل مدیران گفت: اگر مدیری در دوره مسوُولیت خود کارهایی که به عهده دارد انجام ندهد ممکن است موجب خسارت و گاهی خسارت سنگین شود که به مراتب بیشتر از انجام فعل‌های اشتباه است و گذشت زمان هم نمی‌تواند آنرا حل کند که پیامدهای این موضوع هم از نظر شرعی و قانونی بر عهده آن مسئول است و باید جبران شود.

آیت الله رئیسی در ادامه بیان کرد: نظام اداری برخوردار از عدالت می‌تواند کام مردم را از عدالت شیرین کند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه نماد بارز و مبرهن «ما می توانیم» بود و این مهم را در عرصه ملی و بین المللی ثابت کرد.

آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تاریخ ثابت کرد که فشار حداکثری بر ملت ایران بی تاثیر است و عملا شاهد شکست این سیاست آمریکایی ها و غربی ها علیه جمهوری اسلامی هستیم./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات