۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۷۲۲۱۸

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
ریچارد هارس: عصر پسا آمریکا آغاز شده است، تعلیق آقای رییس جمهور در شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک وقایع دیروز آمریکا را پاک می‌کند، عکس‌العمل لبنانی‌ها به اتفاقات آمریکا بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، ریچارد هارس: عصر پسا آمریکا آغاز شده است، تعلیق آقای رییس جمهور در شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک وقایع دیروز آمریکا را پاک می‌کند، عکس‌العمل لبنانی‌ها به اتفاقات آمریکا بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

ریچارد هارس: عصر پسا آمریکا آغاز شده است

ریچارد هاس، رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا طی توییتی نوشت: ما شاهد تصاویری هستیم که هرگز تصور نمی‌کردم در این کشور (آمریکا) ببینیم، در بعضی پایتخت‌های دیگر بله اما نه اینجا.

بعید است کسی در جهان دیگر به همان شکل ما را ببیند، احترام بگذارد، بترسد یا به ما وابسته باشد.

اگر عصر پسا آمریکا تاریخی داشته باشد، مطمئناً امروز است.

 

 

 


تعلیق آقای رییس جمهور در شبکه‌های اجتماعی

کانال تلگرامی عصر هوشمندی درباره تعلیق ترامپ در شبکه‌های اجتماعی نوشت: ترامپ در فیسبوک ٢۴ ساعت تعلیق شد

شرکت فیسبوک اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به مدت ۲۴ ساعت نمی‌تواند در این شبکه اجتماعی پست جدید بگذارد.

ترامپ در توئیتر ۱۲ ساعت تعلیق شد

رسانه‌های آمریکایی به نقل از کمپانی توییتر گزارش دادند که دسترسی دونالد ترامپ به حساب کاربری‌اش به مدت ۱۲ ساعت تعلیق شده و در صورت تکرار نقض قوانین این شبکه اجتماعی، به صورت دائم مسدود می‌شود.

ترامپ در اینستاگرام ٢۴ ساعت تعلیق شد

اینستاگرام حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برای ۲۴ ساعت مسدود می‌کند.

 

فیس‌بوک وقایع دیروز آمریکا را پاک می‌کند

سارا فرایر، خبرنگار بلومبرگ طی توییتی نوشت: فیس‌بوک می‌گوید اکنون همه عکس‌ها و ویدیوهای منتشر شده از اعتراض [دیروز در ساختمان کنگره] را حذف می‌کند. چرا که در این لحظه، این محتواها فعالیت مجرمانه را تبلیغ می‌کنند.

 

 

 

عکس‌العمل لبنانی‌ها به اتفاقات آمریکا

کانال تلگرامی لیبانیران نوشت: در پی اتفاقات آمریکا لبنانی ها جمله زیر را توییت می زنند؛

‏السلام علی الخمینی العظیم کلما ضعفت امریکا...

سلام بر خمینی بزرگ هر وقت که آمریکا ضعیف تر می شود

 


محدودیت پیام‎های تحریک‎کننده اعتراضات کنگره در توییتر

خبرگزاری فرانسه به نقل از توییتر نوشت: این رسانه توییت‎هایی را که به ناآرامی‎ها در کنگره آمریکا دامن بزنند, محدود خواهد کرد.

 

 

 


ساده لوحانی که شعارهای این جماعت را باور می‌کنند

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس در توییتر نوشت: آنچه امشب در کنگره آمریکا رخ داد، از هر دو صف و جهت ماجرا ماهیت عریان سیاست در ایالات متحده بود.

واقعیت دمکراسی آمریکایی غیر از این نیست.

و چه خام و ساده لوح، آنها که شعارهای اینها را باور میکنند.

 

 


تبعات ولخرجی شدید دولت برای کشور

سیدامیر سیاح، کارشناس مسائل اقتصادی در توییتر نوشت: پارسال که درباره کسر بودجه و تورم زایی بودجه۹۹ هشدار میدادیم، دلار حدود ۱۲هزارتومان، سکه ۴میلیون و پراید ۵۰میلیون تومان بود

دولت در لایحه بودجه۱۴۰۰ هزینه‌هایش را ۵۹٪ رشد داده!

اگر مجلس، ولخرجی شدید دولت در این لایحه را مهار نکند، کسر بودجه و تورم به مراتب شدیدتری در انتظارمان است

 

 

 

ترامپیسم و سرنوشت حزب جمهوری‌خواه

عبدالله شهبازی در کانال تلگرامی خود نوشت: شاید بتوان وضع کنونی حزب جمهوری‌خواه آمریکا را از جهاتی به حزب لیبرال بریتانیا در اوائل سده بیستم میلادی، دوران دولت دیوید لوید جرج، شبیه دانست.

از اواسط سده نوزدهم تا اوائل سده بیستم میلادی نظام سیاسی بریتانیا بر دو حزب لیبرال (ویگ) و محافظه‌کار (توری) مبتنی بود. در سده نوزدهم در رأس حزب لیبرال چهره‌های نامداری چون لرد جان راسل و ویلیام گلادستون قرار داشتند. در کوران جنگ جهانی اول، در دسامبر ۱۹۱۶، یکی از رهبران حزب لیبرال بنام دیوید لوید جرج زمام دولت ائتلافی تحت رهبری این حزب را به دست گرفت. لوید جرج عوامفریبی فاسد بود با رفتارهای پوپولیستی. در زمان دولت او رسوایی‌های مالی بزرگی چون فروش القاب اشرافی و زدوبند مالی با کمپانی مارکونی، جنجالی شد. پایان دولت لوید جرج (۱۹۲۲) پایان کار حزب لیبرال بعنوان یکی از دو حزب حاکم بر بریتانیا بود و حزب نوپدید کارگر جای این حزب را در ساختار سیاسی بریتانیا گرفت. از آن زمان تا به امروز رقابت حزب کارگر و حزب محافظه‌کار سیستم دوحزبی این کشور را شکل داده است.

اگر ترامپ پس از پایان دولتش بتواند به حیات سیاسی خود ادامه دهد، با توجه به بحران و دودستگی عظیمی که در درون حزب جمهوری‌خواه پدید آورده، محتمل است که این حزب دستخوش انشعاب شود و در انتخابات آتی جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ راه خود را از ترامپیست‌ها جدا کنند. بهرروی، ترامپیسم ساختار سیاسی دوحزبی آمریکا را با چالش‌های جدید و ناشناخته مواجه کرده و خواهد کرد.

 


زنی که زنده زنده به آتش کشیده شد

یک کاربر فضای مجازی درباره کشف حجاب در عصر پهلوی طی توییتی نوشت: مشغول کار بودم که متوجه سر و صدا شدم. رفتم ببینم چه خبر است. دیدیم ماموران می‌خواهند چادر از سر زنی بردارند ولی مقاومت می‌کند. با چشم خود دیدم وقتی نتوانستند چادر را بردارند، زن را زنده زنده به آتش کشیدند!

(خاطره آقای غیوری)

سالگرد آغاز رسمی کشف حجاب توسط نوکر انگلیس،تسلیت باد.

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات