۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۷۲۲۱۹

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۱۸ دی ماه ۹۹| قیمت طلا، دلار، سکه

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۱۸ دی ماه ۹۹| قیمت طلا، دلار، سکه
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۱8 دی ماه ۹۹ به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۰/۱۸

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 160 هزار تومان، قیمت دلار 25 هزار و 500 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 770 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون و 600 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 300 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 200 هزار تومان و سکه گرمی 2 میلیون و 350 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 160 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 543 هزار تومان و هر مثقال طلا 5 میلیون و 25 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت  طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با کاهش همراه شده است؛ کاهش قیمت جهانی طلا به همراه کاهش افزایش قیمت ارز در بازار داخلی موجب کاهش محسوس قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

به گزارش تسنیم،‌ در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 25 هزار و 500 تومان، قیمت یورو 31 هزار و 500 تومان و درهم امارات 7 هزار تومان اعلام شده است.

در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار   25 هزار و 650 تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف 600 تومانی نسبت به قیمت فروش، 25 هزار و 50 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 31 هزار و 650 تومان و قیمت خرید یورو نیز 31 هزار و 50 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

بروز رسانی: پنج‌‌‌شنبه 18  دی 12:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

25  هزار و 650

قیمت دلار (بازار آزاد)

25  هزار و 500

قیمت یورو (صرافی بانکی)

31 هزار و 650

قیمت یورو (بازار آزاد)

31 هزار و 500

قیمت درهم

7 هزار

قیمت پوند

34 هزار و 900

بروز رسانی: پنج‌شنبه 18 دی ساعت 12:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  11 میلیون و 600 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

11  میلیون و 770 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

6 میلیون و 300  هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

4 میلیون و 200  هزار

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 350 هزار

بروز رسانی: پنج‌شنبه 18 دی ساعت 12:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 160  هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 543  هزار

مثقال طلا

5 میلیون و 25 هزار

انس طلا(دلار)

1921.6

 

آغاز پیش‌فروش خودروی «تارا» از 20 دی

طرح پیش فروش محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو که با تلاش‌های شبانه روزی جهادگران سنگر تولید، در شرایط سخت تحریم به ثمر نشسته است، از روز شنبه ۲۰ دی ماه آغاز می شود و تا پایان روز دوشنبه ۲۲ دی ماه ادامه خواهد داشت.

موعد تحویل محصول، از تیر تا دی ماه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است. 

در این طرح،‌ تارا در رنگ های متنوع و در دو نوع دستی و اتوماتیک عرضه می شود.

ویژگی‌ها،‌ تجهیزات و تصاویر محصول جدید ایران خودرو در سایت این شرکت به نشانی ikco.ir در دسترس همگان قرار دارد. 

مشتریان نهایی نیز پس از گذشت حداکثر سه روز از اتمام مهلت ثبت نام، از طریق قرعه کشی با حضور نمایندگان نهادهای ناظر تعیین خواهند شد.

به منظور مشارکت مشتریان واقعی، محدودیت ثبت نام در این طرح  نیز درنظر گرفته شده است.

متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات دقیق از بخشنامه،‌ به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کنند. 

شماره تلفن ۰۲۱۸۲۲۷۲۷۲۷ مرکز تماس ایران خودرو برای پاسخگویی حین ثبت نام درنظر گرفته شده است.

 

آغاز مرحله چهارم ثبت‌نام طرح ملی مسکن در ۲۲ استان

بر اساس اعلام  وزارت راه و شهرسازی (دفتر اقتصاد مسکن) مرحله چهارم ثبت‌نام طرح ملی مسکن از ساعت 10 امروز در 19 استان و 183 شهر برای حدود 41 هزار واحد به شرح زیر آغاز می‌شود؛

استان ایلام 1100 نفر در شهرهای، دهلران، مهران، ایوان و هلیلان.

استانبوشهر 1051 نفر در شهرهای بندر ریگ، بندر دیلم، بندر کنگان و بندر دیر.

استانتهران 800 نفر در نصیرشهر رباط‌کریم.

جنوب کرمان 200 نفر در جیرف.

خراسان جنوبی 275 نفر در شهرهای درج، دیهوک و سربیشه.

خراسان شمالی 9900نفر در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه، درق، ایور، تیتکانلو و فاروج.

استان سیستان و بلوچستان 800 نفر در مهرستان.

استان کرمان 6649 نفر در شهرهای ارزوئیه، بم، جوپار، راین، کشکوییه، ماهان، بهرمان، باغین، نجف‌شهر، بزنجان، محی‌آباد، جوزم، زرند، چترود، کوهبنان، راور، گلباف، بردسیر، شهداد، بافت، رفسنجان، خانوک، ریحان شهر، بروان، انار، فهرج، نرماشیر، هجدک، دهج، کرمان، اندوهجرد و سیرجان.

استان کهگیلویه و بویراحمد شهر یاسوج 40 نفر.

لارستان 560 نفر در شهرهای اشکنان، علامرودشت، جویم، وراوی، مهر،عمادشهر و بیرم.

استان لرستان 1550 نفر در شهرهای بروجرد، الیگودرز، ازنا و کوهدشت.

استان گیلان 4794 نفر در شهرهای رشت، بندر انزلی، صومعه سرا، ماسال و سیاهکل.

استان اصفهان 2870 نفر در شهرهای آران و بیدگل، نجف آباد، نطنز، طرق رود، چرمهین (اراضی بنیاد)، باغشاد (اراضی بنیاد)، زاینده رود (اراضی بنیاد)، بویین و مینادشت، جوشقان قالی،  کامو و چوگان، مشکات، ونک، بیده ( ادنای علیا)، جوزدان.

استان قزوین 1500 نفر در شهرهای محمدیه، شریفیه، بیدستان، الوند، قزوین.

استان آذربایجان غربی 1275 نفر در شهرهای بوکان، چایپاره، مهاباد.

استان مازندران 528 نفر در شهرهای سورک و سلمانشهر.

استان مرکزی 326 نفر در شهرهای رازقان، غرق آباد، پرندک، توره، زاویه، تفرش، آشتیان

استان سمنان 84 نفر در شهرهای شهمیرزاد، سرخه، شهر قدیم ایوانکی.

استان اردبیل 330 نفر در شهرهای نیر، سرعین، رضی، مشکین شهر

استان فارس 1249 نفر در شهرهای استهبان، صغاد، خاوران، زرقان، سعادت شهر، خرامه، خشت، قادرآباد، بهمن، ایزدخواست، مصیری، شهرپیر، امام شهر، خان زنیان، دژکرد، کره‌ای، کوهنجان، مزایجان، مشکان.

استان همدان 1225 نفر در شهرهای قهاوند، فیروزان، فامنین، دمق، گل تپه، رزن، برزول، مریانج.

استان خراسان رضوی 3662 نفر در شهرهای نیشابور، تربت جام، نیل شهر، خلیل‌آباد، کدکن، شادمهر، سرخس، نشتیفان، سلامی، باجگیران، فریمان، گناباد.

استان هرمزگان 528 نفر در شهرهای بندرلنگه، کنگ، بندرجاسک، جناح و خمیر.

همچنین وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛

در راستای کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با توجه به تکمیل مراحل ثبت نام و پالایش متقاضیان فازهای 1، 2 و 3 ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن و به منظور پاسخ به تقاضای مسکن موجود در شهرهایی که به دلیل عدم تامین زمین، امکان ثبت نام در مراحل قبل فراهم نگردیده است؛ از ساعت 10 صبح روز پنجشنبه مورخ 1399/10/18 نسبت به ثبت نام متقاضیان و همچنین ایجاد امکان تغییر شهر محل تقاضا، در دو مرحله به شرح ذیل اقدام کنند.

مرحله نخست- ثبت نام متقاضیان جدید در شهرهایی که در آن‌ها اراضی جدید احصاء شده است:

این مرحله برای ثبت‌نام متقاضیان جدید در شهرهای فاقد ثبت‌نام در مراحل قبل و بر اساس ظرفیت‌های احصاءشده در تعدادی از شهرهای واقع در 22 استان کشور (ایلام، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، گیلان، قزوین، آذربایجان غربی، مازندران، مرکزی، سمنان، خوزستان، فارس، همدان، خراسان رضوی، اردبیل، اصفهان، خراسان جنوبی و هرمزگان) برنامه‌ریزی شده است.

متقاضیان این شهرها می‌توانند از تاریخ بازگشایی سامانه (ساعت 10 صبح روز پنجشنبه مورخ 1399/10/18) تا ساعت 24 روز پنجشنبه مورخ 1399/10/25 با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس https://tem.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام (بر اساس شرایط اعلامی در اطلاعیه‌های بعدی که در سامانه  مذکور درج می شود) اقدام نمایند. 

لازم به ذکر است، با توجه به محدودیت تامین اراضی، پس از پالایش و احراز شرایط، متقاضیان نهایی به میزان ظرفیت احصاء شده از بین متقاضیان تاییدشده انتخاب خواهند شد.

مرحله دوم- اصلاح شهر محل تقاضا برای متقاضیان ثبت‌نام‌شده در مراحل قبلی:

در این مرحله که از طریق ارسال پیامک زمان آن به متقاضیان مشمول اعلام می‌شود، متقاضیانی که به دلیل انتخاب اشتباه شهر محل تقاضا، انصراف داده یا رد درخواست شده‌اند؛ می‌توانند در زمان اعلامی طی پیامک، با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس  https://tem.mrud.ir نسبت به تغییر شهر محل تقاضای خود (بر اساس شرایط اعلامی از سوی این وزارت در اطلاعیه‌های بعدی) اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز جهت احراز شرایط

بارگذاری تصویر کارت ملی متقاضی 

بارگذاری تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل 

بارگذاری تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت 

بارگذاری تصویر سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین

بارگذاری تصویر گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیربه شرح موارد زیر:

گواهی اشتغال به کار متقاضی

گواهی تحصیل فرزندان

 مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان با سن بیشتر از 5 سال

جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا همسر

سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر

 گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر

 گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان

 

آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه مهم عمرانی بندر چابهار با حضور جهانگیری

بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ارزش این پروژه ها را بالغ بر 848.169 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه احداث مراکز فرعی جستجو و نجات دریایی سواحل استان (MRCC) در پسابندر به مبلغ 180 میلیارد ریال، پروژه پوشش رادیویی کامل سواحل استان سیستان و بلوچستان در منطقه A1 دریایی با اعتبار کل 110 میلیارد ریال، پروژه اطفاء حریق و آبیاری قطره ای فضای سبز بنادر شهید کلانتری، شهید بهشتی و کوی مسکونی بندر با اعتبار کل 550 میلیارد ریال و پروژه سرمایه گذاری احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی (پتروشیمی) به روش BOT به مبلغ 8.169 میلیارد ریال در بندر شهید بهشتی چابهار شروع می شود.

وی ادامه داد: مراکز فرعی جستجو و نجات دریایی پسابندر یکی از دو مرکز فرعی(MRCC) برنامه ریزی شده در راستای ارتقاء ایمنی دریانوردی و افزایش سرعت واکنش تیم های امداد نجات دریایی در چارچوب انطباق با کنوانسیون بین المللی (SAR) با ظرفیت اشتغال زایی 75 نفر در زمینی به مساحت 500 مترمربع احداث می شود.

آقایی با اشاره به اینکه این مراکز به لحاظ موقعیت خاص و استراتژیکی در شرقی ترین نقطه جنوب کشور و بعنوان نزدیک ترین مرکز برای دسترسی به آبهای آزاد حائز اهمیت می باشد افزود: این مرکز مسئول اعمالی چون تجسس و نجات، کمک های پزشکی در سوانح دریایی، جلوگیری از آلودگی دریا و کنترل ایمنی دریایی یک منطقه به حساب می آید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی در خصوص پوشش کامل رادیویی سواحل استان به عنوان دومین پروژه مربوطه، با بیان اینکه پروژه مذکور با ظرفیت اشتغال زایی 75 نفر و در مدت 12 ماه در محدوده ساحلی استان به طول 541 کیلومتر با ایجاد پنج سایت رادیویی پسابندر، بریس، چابهار، گوردیم و بندر شهید رضایی زرآباد پیاده سازی شده است تصریح کرد: این پروژه پوشش کامل رادیویی (VHF) در آبهای ساحلی استان را فراهم و موجب افزایش ایمنی کشتیرانی و دریانوردی در چارچوب کنوانسیون بین المللی (SOLAS) و تسریع در واکنش به پیامهای اضطراری دریایی و عملیات جستجو و نجات در دریای عمان می شود.

به گفته آقایی، بخشی از پروژه پوشش رادیویی سواحل شرقی استان شامل1500 متر کابل کشی فیبر نوری به سایت بریس، 1000 متر کابل کشی فیبر نوری به سایت پسابندر، برق رسانی سایت بریس به طول 1200 متر با استفاده از 16 اصله تیر برق با ترانس 25 کیلوولت و برق رسانی سایت پسابندر به طول 800 متر کابل بصورت دفنی و توان 200 کیلووات و اتاق و ترانس 315 کیلوولت می باشد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پروژه اطفاء حریق بندر شهید کلانتری و آبیاری قطره ای فضای سبز بنادر شهید بهشتی، شهید کلانتری و کوی مسکونی بندربه عنوان سومین پروژه اجرایی با اعتبار کل 550 میلیارد ریال نام برد و هدف از اجرای این پروژه را افزایش ضریب ایمنی اسکله ها، شناورهای سنتی، محوطه ها و کوی مسکونی بندر و صرفه جویی و بهینه سازی اصلاح الگوی مصرف به میزان حداقل 30 درصد عنوان کرد.

آقایی با بیان اینکه این پروژه با اشتغالزایی برای 80 نفر و در مدت 18 ماه اجرا می شود افزود: مجموع لوله گذاری انجام شده در این پروژه 127 کیلومتر از جنس پلی اتیلن می باشد که 7 کیلومتر مربوط به شبکه اطفاء حریق در بندر شهید کلانتری و 120 کیلومتر لوله گذاری آبیاری قطره ای فضای سبز بنادر شهید بهشتی، شهید کلانتری و کوی مسکونی است.

وی اضافه کرد: برای این پروژه از 5 ایستگاه پمپاژ و 4 مخزن بتنی شامل ( یک مخزن 700 متر مکعبی برای شبکه اطفاء حریق و 3 مخزن 600 ، 300 و 115 متر مکعبی در آبیاری) استفاده شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین درباره پروژه احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی (پتروشیمی) در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار کرد: این پروژه با ظرفیت سالانه 8 میلیون و 500 هزار تن و با ظرفیت اشتغال زایی مستقیم 125 نفر در زمینی به مساحت 87000 متر مربع احداث می شود.

آقایی با بیان اینکه مبلغ این پروژه 8.169 میلیارد ریال و مدت آن 25 ساله می باشد تصریح کرد: احداث این پروژه در راستای ایجاد ترافیک دریایی در سواحل مکران، رقابت پذیر کردن محصولات صادراتی نسبت به سایر کشورها با توجه به نزدیکی بندر چابهار به کشورهای هدف و ذخیره سازی محصولات تولید شده در سایت پتروشیمی نگین مکران است.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات