۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۷۲۲۲۶
حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی مطرح کرد؛

استقامت در راه حق علت حملات زهرآگین ضد انقلاب به آیت الله مصباح

استقامت در راه حق علت حملات زهرآگین ضد انقلاب به آیت الله مصباح
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج، انجام تکالیف الهی بدون توجه به سرزنش ها را از ویژگیهای برجسته آیت الله مصباح دانست و گفت: آن مرحوم اهل سازش و کوتاه آمدن در مسیر حق نبود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به خدمات فراوان مرحوم آیت الله مصباح یزدی به حوزه و نظام اسلامی به ویژه در زمینه فکری و فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی دو جهت ظاهری و باطنی دارد، جهت ظاهر انقلاب شامل جهاد، قیام، حرکت، تلاش، سازش ناپذیری، ایستادگی و پیشرفت می شود.

وی بعد اندیشه ای، فکری و  اعتقادی را جنبه باطنی انقلاب اسلامی دانست و افزود: این جنبه منبع، منشأ و پشتوانه جهت ظاهری انقلاب است، در حقیقت انقلابیون با پشتوانه فکری، اعتقادی، فرهنگی و اندیشه ای وارد صحنه جهاد می شوند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: قبل از انقلاب، انقلابیون به دو گروه تقسیم شده بودند، گروهی جنبه های ظاهری را هدایت و رهبری می کردند اما گروهی دیگر در جنبه های پشتوانه ای و فکری فعالیت جدی و مؤثر داشتند، البته بسیاری هم در هر دو جهت فعال بودند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله مصباح در هر دو زمینه فعالیت جدی داشتند اما جهتی که در زندگی ایشان جلوه و کارکرد بیشتری داشت، جنبه های فکری، اندیشه ای و فرهنگی انقلاب بود، از این رو ایشان بعد از انقلاب با وجود پیشنهادهای متعدد مسؤولیتی در نظام، هیچ پستی را قبول نکردند، حتی در دوران ریاست جمهوری رهبر انقلاب، ایشان لیست مفصلی از مسؤولیت های اجرایی را به آیت الله مصباح پیشنهاد دادند اما آن مرحوم با اجازه رهبری اعلام کرد که می خواهد در جنبه های فکری و  اندیشه ای فعالیت کند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج ابراز داشت: در همین راستا ایشان قبل از انقلاب مؤسسه در راه حق و بعد از انقلاب مؤسسه امام خمینی(ره) را تأسیس کردند و به فعالیت علمی و فرهنگی اشتغال داشتند، در حال حاضر بیش از 200 اثر علمی، پژوهشی، فکری و اعتقادی از این مرد بزرگ به یادگار مانده و میراث گرانقدری برای انقلابیون است تا از این حجم وسیع معارف الهی برای بصیرت افزایی در انقلاب و جبهه مقاومت استفاده شود.

وی عنوان کرد: ما شخصیتی هایی با ویژگی های شهید مطهری و مرحوم آیت الله مصباح کم داریم که در بنیان های فکری انقلابیون نقش آفرینی کرده و آثار فراوانی را به جای گذاشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با اشاره به هجمه های ضد انقلاب به آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: دلیل خشم، عناد و دشمنی ضد انقلاب با مرحوم آیت الله مصباح  همین جنبه پشتوانه ای و فکری ایشان است، دشمن می دانست که چه کسی را باید مورد آماج تیرهای زهرآگین خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر شاهد بودیم که بیشترین حملات به شخصیت های آیت الله مصباح صورت گرفت، نسل جوان انقلابی نیاز به اندیشه و فکر داشت و این اندیشه و فکر را این مرد بزرگ تأمین و تبیین می کرد از این رو ضد انقلاب که نقش مهم ایشان را می دید به آن مرحوم هجمه می کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج، انجام تکالیف الهی بدون توجه به سرزنش های دیگران را از ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله مصباح دانست و گفت: آیت الله مصباح و علمایی مانند ایشان نقشه راه زندگی خود را از قرآن و کلام خدا می گیرند، قرآن مجید در آیه 54 سوره مائده به ویژگی هایی اشاره می کند که شخصیت هایی مانند آن مرحوم خود را بر آن اساس تربیت کرده اند.

وی افزود: یکی از ویژگی ها این است که مردان واقعی و یاران دین خدا در مسیر یاری دین از سرزنش سرزنشگران و هوچی گری های غوغاسالاران ذره ای هراس به خود راه نمی دهند و این ویژگی در آیت الله مصباح متجلی بود، ایشان در مسیری که تشخیص می داد درست است مصمم حرکت می کرد و بسیاری از استقامت آیت الله مصباح عصبانی بودند و دوست داشتند که ایشان در این مسیر کوتاه بیاید و سازش داشته باشد اما آن مرحوم اهل سازش و کوتاه آمدن در مسیر حق نبود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
دست تقدیر الهی بر این قرار گرفت تا مزار وی در جوارمرقد مطهر آن فقیه عالی مقام عارف واصل آیت الله بهجت در حرم کریمۀ اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السّلام قرار گیرد.
ان شاءالله خداوند متعال از سر تقصیرات همه درگذرد به برکت صاوات بر محمّد و آل محمّد
1
0
ناشناس
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
رسانیوز جدیداً زرنگ شده و نظر کاربران را با حذف برخی جملات به گونه ای درج می کنی که تصور شود جمله مثبت جدیدی است.
عزیز من این رسم امانت داری نیست. (پس لطفاً عین عبارت را بیاورید)
راستی کلمه «صلوات» صحیح است.
الّلهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم