۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۶۷۲۲۳۹
آیت الله حسینی بوشهری:

متولیان فرهنگی تمام توان خود را صرف مقابله با تهاجم فرهنگی کنند

متولیان فرهنگی تمام توان خود را صرف مقابله با تهاجم فرهنگی کنند
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت جایگاه تهذیب در حوزه های علمیه، گفت: باید متولیان فرهنگی جامعه همه توان خود را صرف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با معاون تهذیب و اخلاق حوزه های علمیه تاکید کرد: مسأله تهذیب یکی از دغدغه های اصلی بنده در حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه تهذیب در حوزه های علمیه گفت:  اگر ما در حوزه های علمیه، طلاب را از نظر تهذیب، خوب  تربیت کنیم، تاثیر مثبت آن را در جامعه و مردم مشاهده خواهیم کرد ، اما اگر طلبه ای از نظر تهذیب ضعیف باشد، چنین کسی به درد جامعه نمی خورد و طبعا اثر چندانی هم بر جامعه و مردم نخواهد داشت.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری جایگاه معاونت تهذیب حوزه را بسیار مهم دانست  و افزود: اخلاق و تهذیب اساتید، تاثیر بسیاری روی طلبه ها می گذارد. از این جهت، کار شما در معاونت تهذیب و اخلاق، بسیار سنگین و مهم است.

رییس جامعه مدرسین افزود: در تاریخ بودند علمایی که متاسفانه از تهذیب و اخلاق بهره ای نداشتند  و دچار عجب و خودبزرگ بینی شدند و درنتیجه سرنوشت آنها هم مایه عبرت دیگران شده است.

آیت الله حسینی بوشهری بر ضرورت دعوت عملی تاکید کرد و گفت: نقش دعوت عملی در سازندگی فرد و جامعه، بسیار مهم و مؤثر است، تا آنجا که حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم؛ مردم را با غیر زبان هایتان دعوت کنید. وی افزود: هنر این است که شخص در جامعه باشد، تاثیر مثبت بگذارد و تاثیر منفی نگیرد.  نه اینکه در خانه بماند و بگوید من تهذیب نفس می کنم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اخلاق و تهذیب را ضرورت امروز کلیت جامعه دانست و گفت: امروز فضای کلی کشور نیازمند تهذیب و اخلاق است و براین اساس اهمیت تهذیب در حوزه ها، بیش از پیش معلوم می شود؛ بنابراین هیچ فرصت و زمانی را نباید برای افزایش معنویت و اخلاق در حوزه های علمیه و جامعه از دست داد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش دشمنان برای زدودن اخلاق و معنویت در جامعه، تاکید کرد و افزود: امروز به وضوح می توان توطئه های دشمنان را برای تهاجم فرهنگی و ضربه زدن به اخلاق و معنویت جامعه مخصوصا قشر جوان مشاهده کرد. حتی در شهری مذهبی مثل قم هم می توان آثار این تهاجم فرهنگی را دید؛ چرا که دشمنان ما در این سال ها بیکار ننشسته اند. آنها می دانند که از راه جنگ و ترور به جایی نمی رسند، بنابراین نقشه را عوض کرده اند و به سراغ اخلاق و معنویت مردم رفته اند که دنیای مجازی یکی از بسترهای این هجمه فرهنگی است. پس متولیان فرهنگی جامعه نیز باید همه توان خود را صرف مقابله با این تهاجم دشمن بکنند.

آیت الله حسینی بوشهری بر ضرورت همدلی و همراهی با مردم تاکید کرد و گفت: مردم را باید با زبان خوش و نرم، قانع کرد نه اینکه با تهدید و زور و اجبار بخواهیم آنها را راهنمایی کنیم. اگر افراد جامعه متوجه بشوند که گناه کردن چه آثار مخربی دارد و بر زندگی دنیا و آخرت آنها چه  اثراتی می گذارد، هرگز سمت گناه نخواهد رفتند، چون اقناع شده اند./998/د102/ب1

ارسال نظرات