۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۷۲۲۴۴
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی مطرح کرد؛

ایستادگی علامه مصباح در مقابل جریان‌های التقاطی و غربگرا

ایستادگی علامه مصباح در مقابل جریان‌های التقاطی و غربگرا
اصفهان - رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: علامه مصباح با تمام وجود در مقابل جریان‌های التقاطی ابتدای انقلاب ایستاد و به اذعان دشمن عامل شکست نفوذ غربگرایان در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در مراسمی به مناسبت رحلت آیت الله مصباح یزدی در مسجد سید اصفهان، با اشاره به جایگاه علمی بالا و ممتاز آیت الله مصباح یزدی، گفت: در کشور ما به ویژه در دولت اصلاحات برخی به دنبال سکولاریزه کردن کشور بودند.

وی ادامه داد: این افراد اسلام را دین ناکارآمد در مدیریت کشور و جامعه می‌دانستند و اسلام را منحصر در احکام عبادات می‌دانند، این درحالی است که خداوند می‌فرماید اسلام همه چیز را برای شما آورده است و تمام نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به اینکه وقتی روشنفکرانی که اعتقادی به وحی و حیانی بودن اسلام نداشتند در کشور به قدرت رسیدند به دنبال تحقق دموکراسی غربی رفتند، اظهار کرد: علامه مصباح یزدی به خوبی می‌فهمید این افراد به دنبال چه چیزی هستند، ایشان می‌دانست این افراد مدعی روشنفکری اسلام منهای سیاست و حکومت را می‌خواستند و علامه مصباح به خوبی می‌دانست اینها به دنبال چه چیزی هستند.

وی سوسیالیست‌ها را نخستین جریان خطرناک برای کشور پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: سویالیست‌ها در همه جا بودند و افراد بسیاری را از نظر فکری خراب کردند، تفکر التقاطی آنها باعث شد از مسیر اسلام منحرف شوند، اسلام همه چیز ما را تأمین می کند در حالی که عده‌ای چشم به غرب دوخته و به دنبال این هستند که مبانی غربی را در کشور پیاده کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اعتراف خود کمونیست‌ها، آیت الله مصباح اجازه نداد آنها کشور را کمونیستی کنند، تصریح کرد: آیت الله مصباح در مقابل جریان‌های مختلف نظیر سوسیالیست‌ها، کمونیست‌ها و غربگرایان ایستاد و اجازه نداد بتوانند مبانی خود را در کشور پیاده سازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به توهین ها و تخریب‌های جریانهای ضد اسلامی و ضد دینی علیه علامه مصباح، تصریح کرد: رهبر انقلاب بیش از 63 بار تعریف طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی را کرده‌اند و ایشان با شناختی که از علامه مصباح داشتند ایشان را پر کننده خلأ شهید مطهری و علامه طباطبایی معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: در آخرین روزهای عمر آیت الله مصباح با ایشان دیدار کردم و ایشان بر تبعیت و اطاعت از ولایت فقیه به عنوان یک نعمت بسیار بزرگ الهی تأکید داشتند و توصیه کردند همه ما با تمام توان در مقابل دشمنان اسلام و ولایت فقیه بایستیم و در مقابل فتنه ها سکوت نکنیم.

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه انسان باسواد و روحانی که ساکت باشد ملعون است، اظهار کرد: اگر تعلق به غیرخدا داشته باشیم به دنبال حفظ آن هستیم و به همین دلیل در شرایط مختلف و خاص ساکت خواهیم بود مبادا موقعیت ما از دست برود یا برخی شروع به تخریب و توهین کنند، آیت الله مصباح هرگز سمت و پست قبول نمی‌کرد و تعلق خاطری به این مسائل نداشت.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی علامه مصباح یزدی را شخصیتی جوانگرا توصیف کرد و گفت: غربی‌ها به صراحت می‌گویند علامه مصباح اجازه نداده است دموکراسی غربی که امروز نمونه آن را در آمریکا شاهد هستیم در کشور ما پیاده شود، مبارزه علمی زحمت و تلاش بسیاری لازم دارد و علامه مصباح در این زمینه سرآمد بود.

وی ادامه داد: بیش از 170 جلد تألیف از علامه مصباح وجود دارد و در عرصه‌های مختلف به تألیف پرداخته‌اند، آیت الله مصباح یزدی معتقد بود طلبه در کنار فقه و اصول باید علوم دیگر را هم فراگرفته و بتواند در زمینه‌های علمی مختلف در عرصه علوم اسلامی و علوم انسانی صاحب نظر و توانمند باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی علامه مصباح یزدی را ادامه دهنده مسیر امام خمینی دانست و تصریح کرد: این عالم بزرگ به توسل به ائمه اطهار(ع) بسیار تأکید داشت، ایشان ادامه دهنده راه امام خمینی بود و در عرصه‌های مختلف از اهل بیت(ع) کمک می‌گرفت و باید از این شخصیت بزرگ الگو بگیریم، جوانان دانشگاهی و حوزوی نباید به دروس متداولی که دارند اکتفا کنند و باید بتوانند در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی و علوم انسانی پاسخگوی شبهات و سؤالات بوده و با توانمندی علمی خود مدافع انقلاب اسلامی و ولایت و رهبری باشند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
ایشان در عین داشتن مقامات علمی بسیار متقی و زاهد بود و یکی از دوستان که در مجموعه باقرالعلوم با (ع) با ایشان به عنوان مسؤول امور مالی همکاری می کرد نقل می کرد که ایشان حقوقی که برمی داشت حداقل ممکن بود آن هم برای این بود که برای دیگران سخت نیاید.
0
0