۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۷۲۲۶۹
امام جمعه موقت کاشان:

فشار قبر نتیجه بداخلاقی انسان است

فشار قبر نتیجه بداخلاقی انسان است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار فشار قبر در عالم برزخ را نتیجه بداخلاقی انسان در عالم دنیا دانست و گفت: متأسفانه امروز جامعه با بداخلاقی‌های زیادی روبرو است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبارجمعه شب جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: بشر از دیدگاه فرهنگ قرآن و اهل بیت همیشه در حرکت و نقل مکان از عالمی به عالم دیگر است.

وی افزود: انسان تا رسیدن به خدا با مشکلات و سختی‌های فراوانی روبرو می‌شود، اما بعد از عبور از همه سختی‌ها و مشکلات عبور ازعوالم پیش رو نهایتا خداوند را ملاقات خواهد کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار داشتن علم دنیا و اعتقاد به دنیا و آخرت را سبب سعادت انسان دانست و ادامه داد: اگر انسان به به ویژگی‌های دنیا و آخرت معرفت داشته باشد و به آن عمل کند خداوند او را به سعادت ابدی خواهد رسانید.

وی با اشاره به این فرمایش امیرمومنان (ع) که می‌فرماید، خدا رحمت کند کسی را که بداند ازکجا آمده و در کجا قرار دارد و به کجا خواهد رفت، افزود: انسان از برخی عوالم از جمله عالم غیب و رحم عبور کرده است و درعالم دنیا منتظر رفتن به عالم برزخ است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه انسان باید به ویژگی‌های دنیا آگاه باشد، گفت: انسان در ادامه مسیر حرکت خود از عالم دنیا خواهد گذشت و به عالم برزخ که قرآن از واژه برزخ سه مرتبه یاد کرده است وارد خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دنیای برزخ دنیای حائل بین عالم دنیا و عالم آخرت است و برای رفتن از عالم دنیا و ورود به عالم آخرت باید از عالم برزخ عبورکند.

وی به برخی از ویژگی‌های عالم برزخ اشاره کرد و ادامه داد: عالم برزخ نمونه کوچکی از عالم قیامت و بهشت و جهنم است و قیامت صغری برای انسان بلافاصله بعد ازمرگ آماده می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: قبر باغی از باغ‌های بهشت یا گودالی از گودال‌های جهنم است که انسان به گوشه‌ای از اعمال خود می‌رسد.

حجت الاسلام اسلامی تبار فشار قبر در عالم برزخ را نتیجه بداخلاقی انسان در عالم دنیا دانست و گفت: متأسفانه امروز جامعه با بداخلاقی‌های زیادی روبرو است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات