۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۷۲۲۸۶
امام‌جمعه اسفراین:

جلوگیری از رخنه جریان نفوذ درگرو بیداری و هوشیاری دائمی است

جلوگیری از رخنه جریان نفوذ درگرو بیداری و هوشیاری دائمی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام محمدیان گفت: جلوگیری از رخنه جریان نفوذ به عرصه‌های مختلف کشور ازجمله حوزه‌های علمیه درگرو بیداری و هوشیاری دائمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام‌جمعه اسفراین، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان که از طریق وبینار برگزار شد، با اشاره به تلاش دائمی دشمن برای نفوذ در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی، بر مراقبت همیشگی نسبت به این موضوع تأکید کرد.

وی با بیان اینکه باید دریچه‌ها و روزنه‌های نفوذ را ببندیم، نفوذ شیطان و پیروی از خطوات شیاطین را از مصادیق نفوذ دانست و گفت: در مکتب شهید سلیمانی بحث بیداری و هوشیاری است؛ یعنی انسان باید بر دریچه قلب پاسبانی بگذارد که مبادا اغیار وارد شوند.

حجت‌الاسلام محمدیان با تأکید بر اینکه این مراقبت باید در حوزه علمیه بیشتر و بهتر باشد، اضافه کرد: اگر مراقبت‌ها و هشدارها و هدایت‌ها در این راستا کافی نباشد احتمال دارد خدای‌ناکرده حوزه علمیه به جای اینکه حریم امن باشد به مسیر دیگری برود و نتواند نقش هدایتی و راهبری خود را به‌خوبی ایفا کند.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید در حوزه علمیه هم نگهبانانی برای مراقبت از نفوذی‌ها داشته باشیم که نسبت به این مسائل مراقبت و مواظبت کنند تا به‌یک‌باره غافل‌گیر نشویم.

حجت‌الاسلام محمدیان اضافه کرد: اولین نفوذ، نفوذ موردی است؛ به این صورت که دشمن نیروی نفوذی خود را در لباس ما می‌فرستد تا در تصمیم‌گیری‌ها یا تصمیم‌سازی‌ها نقش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نفوذ دشمن در بخش‌ها و شئون مختلف اجرایی می‌شود، گفت: به‌عنوان‌مثال در بحث نفوذ اقتصادی، نیروهای دشمن برای وابسته کردن اقتصاد به خارج از کشور، اصل ۴۴ را دور زده و از جهت اقتصادی به کارخانه ضرر زدند که تمام این اقدامات کار کسانی بود که نفوذ پیدا کرده و در جایگاه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه گاهی اوقات سطح فعالیت نفوذی‌ها کشوری و در گستره کل جامعه است، افزود: اینکه افراد و جریان‌هایی مردم را مشتاق خرید محصولات خارجی می‌کنند و از این طریق به تولید داخلی ضربه می‌زنند.

امام‌جمعه اسفراین گفت: در موضوع ترور سردار دل‌ها نیز نفوذی‌ها دخیل بودند، تنها آمریکا و اسرائیل نبودند بلکه در فرودگاه بغداد و سوریه نیز نفوذی‌هایی بودند که در این زمینه فعالیت می‌کردند؛ زیرا برخی نفوذی‌ها به‌صورت نیابتی برای آمریکا کار می‌کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات