۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۷۲۲۹۳

در اعماق سازمان‌های جاسوسی چین چه می‌گذرد؟

در اعماق سازمان‌های جاسوسی چین چه می‌گذرد؟
انتشارات ققنوس کتاب دیگری از مای جیا، سلطان رمان‌نویسی جاسوسی در چین را منتشر کرد. «در تاریکی» با ترجمه مهرداد وثوقی روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، رمان «در تاریکی»، نوشته مای جیا، سلطان رمان‌های جاسوسی در چین با ترجمه مهرداد وثوقی از سو.ی نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

در دنیای کتاب‌های داستانی چینی، مای جیا را از یک سو سلطان رمان‌های جاسوسی می‌دانند، و از سوی دیگر استاد ایجاد دلهره و تعلیق؛ به عبارتی، از یک سو جان لوکاره چین است و از سوی دیگر دن براون این سرزمین پهناور.

یانگ بنهو (متولد 1964) که با نام مای جیا شناخته می شود، یک رمان نویس چینی است. وی همچنین به عنوان رئیس انجمن نویسندگان ژجیانگ و نایب رئیس انجمن ادبیات و هنر ژجیانگ فعالیت می کند. جیا در سال 1964 در فویانگ، استان ژجیانگ به دنیا آمد. در سال 1983 از دانشکده زبان خارجی ارتش آزادی بخش خلق فارغ التحصیل شد، جایی که در رادیو بی سیم فارغ التحصیل شد. وی شروع به چاپ آثاری در سال 1986 کرد. جیانگ در سال 1987 در دانشکده هنرهای ارتش آزادی بخش خلق پذیرفته شد و در سال 1991 فارغ التحصیل شد، رشته ادبیات را به خود اختصاص داد.

در سال 1997، جیانگ در تلویزیون ماهواره ای چنگدو به عنوان سردبیر کار کرد. در سال 2008، جیانگ از چنگدو به هانگزو منتقل شد.در دسامبر 2010، جیانگ به عنوان نایب رئیس انجمن ادبیات و هنر ژجیانگ انتخاب شد. در تاریخ 1 ژوئیه 2013، جیانگ به عنوان رئیس انجمن نویسندگان ژجیانگ انتخاب شد.

وی به همراه نویسندگان و ناشران چینی در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران که این کشور مهمان ویژه بود به ایران آمد و در مراسم رونمایی از ترجمه فارسی کتاب معروفش «کشف رمز» که توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است،‌ حضور یافت.

کتاب «در تاریکی»، رمان پُرماجرایی که در اعماق سازمان جاسوسی چین سرک می‌کشد، خواننده را به مارپیچ‌های ممنوعه نهادهای جاسوسی چین می‌برد؛ اصول و اهداف جاسوسی در دوران جنگ سرد را برایش بازگو می‌کند؛ با زبانی پُرکشش برایش شرح می‌دهد که در سازمان‌های جاسوسی کشورهای بزرگی نظیر چین چه می‌گذرد؛ این سازمان‌ها چگونه عضوگیری می‌کنند؛ سرنوشت اعضای این نهادها را- با وجود لایه‌های امنیتی شدیدی که برایشان در نظر می‌گیرند- به تصویر می‌کشد؛ و در نهایت، با نقل ماجراهایی سراسر دلهره و اضطراب قدری از عطش خوانندگان ژانر داستان‌های جاسوسی می‌کاهد.

در معرفی این اثر و ماجرای کتاب چنین آمده است: واحد 701 یا سازمان جاسوسی چین در پی تقویت نیروهای انسانی خود است. به این‌ترتیب یک مامو نابینا در مقام «شنودگر باد» که می‌تواند صداها را از کیلومترها دورتر بشنود، نابغه‌ای ریاضی‌دان که زیباست و با مسائلی که برای خود به وجود می‌آورد، باعث سرانجامی تاسف‌بار می‌شود، پیرمردی که کد رمزها را در رویای خود می‌شکند و جاسوسی که مأموریت‌های خطیر را به عهده می‌گیرد، جذب این‌سازمان می‌شوند... .

انتشارات ققنوس این کتاب را در 448 صفحه قطع رقعی به قیمت 68 هزار تومان منتشر کرده است./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات