۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۷۲۳۰۳
امام جمعه ملایر:

شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب حضرت فاطمه بود

شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب حضرت فاطمه بود
کرمانشاه - امام جمعه ملایر گفت: در طول تاریخ بسیاری از بزرگان به سیره حضرت فاطمه (س) تأسی کرده اند که می توان شهید سلیمانی را تربیت یافته مکتب این بانوی بزرگ دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه با حضور طلاب و روحانیون استان کرمانشاه در مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام محمدباقر برقراری؛ امام جمعه شهرستان ملایر در سخنانی اظهار داشت: خداوند متعال جایگاه بسیار بالا و رفیعی به حضرت فاطمه زهرا (س) اعطا کرده است که این جایگاه هرگز برای ما قابل تصور نیست.

حجت الاسلام برقراری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم از حضرت فاطمه (س) به عنوان «کوثر» یاد می کند که این نامگذاری بدان جهت است که ما به مقام والای این بزرگ بانوی اسلام پی ببریم.

امام جمعه شهرستان ملایر در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: باید به دنبال دریافتن این مهم باشیم که چیزی باعث گردید خداوند متعال بدین حضرت اینچنین جایگاهی را بدهد که دوستی و دشمنی با این بزرگ بانوی اسلام میزان و معیار دوستی و خدایی ناکرده دشمنی با رسول اکرم (ص) شود.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز حضرت فاطمه زهرا (س) ولایت مداری و ولایت پذیری ایشان بود و این امر در ایشان تا حدی جاری بود که در این مسیر جان مبارک خود را فدای تداوم ولایت و امامت کرد.

حجت الاسلام برقراری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در طول تاریخ بسیاری از بزرگان و علما به سیره این بزرگ بانوی اسلام تاسی کرده اند که می توان شهید حاج قاسم سلیمانی را تربیت یافته مکتب حضرت فاطمه (س) دانست.

امام جمعه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه انسان همواره نیازمند یک هدف و یک راهنما در زندگی است، تاکید کرد: انجام واجبات و ترک محرمات بی شک از اعمال نیکو و پسندیده برای هر انسانی است، اما باید برای تکمیل این جایگاه همواره در مسیر خداوند متعال حرکت کنیم.

حجت الاسلام برقراری در پایان سخنان خود با اشاره به جایگاه رفیع و والای مرحوم آیت الله مصباح یزدی، خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی در زندگی خویش همواره با علم و درایتی که داشتند نقش عمار امام و ولایت را عهده دار بودند زیرا در طول عمر گرانبار خویش به کرار در مقابل جریان های دین ستیز و ضد ولایت قرار گرفتند و حقانیت اسلام، شیعه و ولایت را با علم اثبات می کردند./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات