۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۷۲۳۲۹

آیت الله مصباح یزدی در موضوع «وحی و نبوت» فیلسوف کمال بود

آیت الله مصباح یزدی در موضوع «وحی و نبوت» فیلسوف کمال بود
کرمانشاه- عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام (ره) گفت: اگر در بحث وحی و نبوت علامه مطهری را فیلسوف فطرت عنوان کنیم، در این مساله، آیت الله مصباح یزدی فسوف کمال بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، شب گذشته اولین نشست از سلسله نشست‌های بررسی ابعاد فکری و فلسفی فیلسوف و مفسر وارسته آیت الله مصباح یزدی به صورت مجازی در کرمانشاه برگزار شد.

در این برنامه که با هدف بررسی ابعاد فکری و فلسفی آیت الله مصباح یزدی برگزار گردید، حجت الاسلام مصطفی کریمی اظهار داشت: وحی و نبوت یکی از مسایل مهم و چالش برانگیز بین اندیشمندان اسلامی بوده است و این موضوع همیشه یکی از مباحث قابل بحث شناخته می شود.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تاکید کرد: بنابراین این موضوع با توجه به اینکه بسیاری از اندیشمندان جهان اسلام درباره آن تحقیقات خود را داشته اند باید به صورت کامل و تفصیلی مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام کریمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آیت الله مصباح یزدی در بحث وحی و نبوت نظرات بسیار خاص و ویژه ای دارند که قابل واکاوی و تحلیل هستند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: وجه اختلاف نظریه آیت الله مصباح یزدی در موضوع فلسفه و نبوت توجه به مقوله کمال می باشد و بر اساس نظریه کمال می‌توان برهانی متقن در خصوص ضرورت وحی و نبوت ارائه کرد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هر یک از صاحبان اندیشه و عالمان دین اسلام در این حوزه نظریه هایی داده اند، لذا اگر بخواهیم که در این حوزه علامه مطهری را فیلسوف فطرت عنوان کنیم، باید گفت که در مساله وحی و نبوت، آیت الله مصباح یزدی را باید فیلسوف کمال نامید./1400/

ارسال نظرات