۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۷۲۳۳۳
نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار وزیر بهداشت:

در عرصه پزشکی و تولید واکسن کرونا باید به داخل تکیه کنیم

در عرصه پزشکی و تولید واکسن کرونا باید به داخل تکیه کنیم
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی در دیدار وزیر بهداشت گفت: همانگونه که اقتصاد متکی به داخل سفارش شده در عرصه پزشکی نیز باید به داخل اتکا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفر به مازندران با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در این دیدار ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور، گفت: از همه کسانی که در سطوح مختلف این ستاد در دفاع از حریم سلامت جهاد می کنند قدردانی می کنم.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که همانگونه که بر اقتصاد متکی به داخل سفارش شده در عرصه پزشکی نیز باید به داخل تکیه کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نخبگان و مراکز دانش بنیان زیادی در کشور داریم که به دلیل ظرفیت و توانایی بالایی که دارند می توانند در تولید واکسن داخلی کرونا به نتایج مناسبی دست پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که با نتیجه بخش بودن واکسن کرونای داخلی شاهد ایجاد یک موج علمی در کشور خواهیم بود، تصریح کرد: به طور حتم با توان بالای علمی که متخصصان و جوانان مستعد کشورمان دارند می توانیم در حوزه پزشکی به دستاوردهای عظیمی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی به ساخت واکسن کرونا در آمریکا و سایر کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: به وضوح می بینیم که این واکسن ها نتایج بد و حتی تلفاتی را نیز به دنبال داشته است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به محدودیت های ایجاد شده در کشور به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان این که محدود کردن بازار کسب و کار از یک طرف باعث ضرر و زیان به مردم و از طرفی دیگر موجب افزایش رفت و آمد به روستاها شده است، تصریح کرد: این خود یکی از دلایل بالا رفتن آمار بیماران کرونایی در مناطق روستایی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: به نظر می رسد باید شرایطی مهیا شود تا اجازه فعالیت حداقل نیمه باز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به فضاهای کسب و کار داده شود تا این مشکلات مرتفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به مجاهدت های کادر درمانی کشور در طول ماه های اخیر اشاره کرد و با بیان این که این انسان های فداکار در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، گفت: همانطور که در جهاد نظامی خداوند بین جهاد کنندگان و کسانی که در خانه نشستن یا فرار کردند فرق گذاشته ما هم باید در این شرایط جهادی به کسانی مانند پرستاران و کادر درمان که خالصانه آمدند و دل به کار دادن، توجه و کمک بیشتری کنیم تا بدانند که به زحماتشان اهمیت داده می شود.

امام جمعه ساری همچنین به طرح کمک های مؤمنانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز اشاره کرد و افزود: این حمایت های مردمی و همچنین وفاق و همدلی که در سراسر کشور برای کمک به نیازمندان به وجود آمد موجب کاهش بسیاری از مشکلات مردم به ویژه اقشار کم درآمد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان از تلاش های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل پرچمداری جبهه مبارزه با کرونا تشکر کرد./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
بعضی ها همه چیز دارند جز خدا
0
0