۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۷۲۳۸۹
حجت الاسلام نبویان:

آیت‌الله مصباح‌یزدی در حوزه‌های عقلانی و معرفت‌شناسی متفکر بود

آیت‌الله مصباح‌یزدی در حوزه‌های عقلانی و معرفت‌شناسی متفکر بود
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی نگاهش به ولایت فقیه یک نگاه دینی بود، گفت: ایشان در حوزه‌های عقلانی و معرفت شناسی صاحب نظر و متفکر بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مجلس و عضو موسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی(ره) در مراسم بزرگداشت دانشجویی حکیم مجاهد علامه مصباح یزدی که بعداز ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد،گفت: علامه از علمایی بود که علمش مخصوص افراد خاص نبود. ایشان در مقام تدریس ویژگی خاصی داشتند ایشان دارای ذهن منظمی داشت و در بحث که داشتند تسلط کامل و در مباحث عقلانی متفکر بود.

وی افزود: ایشان از ابتدای مباحث عقلانی تا انتها را به طور کامل همه ابعاد را مطرح می کردند و کسی در مقابل علامه مصباح یزدی حرفی برای گفتن نداشت زیرا در حوزه مباحث معرفت شناسی متفکر بود.

حجت الاسلام نبویان تصریح کرد: علامه مصباح یزدی یک نظریه دارد که هیچ یک از فیلسوفان ندارند ایشان در تفسیر و فلسفه اخلاق نظریه ابتکاری دارد حتی در حوزه فلسفه سیاست و فلسفه حقوق در روان شناسی و اسلام شناسی فقط علامه مصباح یزدی نظریه دارند.

وی درباره ویژگی‌های دیگر علامه مصباح یزدی ادامه داد: ایشان داشته های معرفتی خود را پای کار دین می آورد و می گفت زمانی علم ارزش دارد که علم وارد دین شود هر علمی که وجود دارد اگر از اسلام دفاع نکند بی ارزش است.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به اینکه باید آنچه که داریم خرج اسلام و ولایت فقیه کنیم، ادامه داد: علامه مصباح یزدی نگاهش به ولایت فقیه یک نگاه دینی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری اینکه هیچ فردی را سراغ نخواهیم داشت که به اندازه مصباح یزدی چنین حملات زیادی را تحمل می‌کرد، اظهار داشت: بزرگترین ویژگی علامه یزدی اخلاص او بود در برخوردهای شخصی بسیار متواضع بودند اما در مقابل انحرافات و کفار واکنش نشان می دادند./998/د101/ب1

ارسال نظرات