۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۷۲۳۹۲
یادداشت؛

داغ تابستان داغ بر دل ترامپ ماند

داغ تابستان داغ بر دل ترامپ ماند
ترامپ نیز با همه وعده های پوچش از تهدید نطامی تا فعال سازی مکانیسم ماشه، رفتنی شد؛ اما انقلاب اسلامی، همچنان استوار و پابرجاست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پسرک شرور محله کویینز نیویورک، مجری سابق تلویزیون و صاحب آسمان خراش های نیویورک و البته رئیس جمهور دیوانه آمریکا حالا پس از نمایش آخرین لات بازی های خود غلاف کرده و مجبور است با کاخ سفید خداحافظی کند.

گر چه آخرین تلاش های هوادارن ترامپ و اشغال کنگره، نتوانست اجاره نامه چهار ساله ترامپ با کاخ سفید را تمدید کند اما چهره واقعی دموکراسی در آمریکا را به نمایش گذاشت؛ آمریکایی که تا دیروز عامل نا امنی، جنگ و آشوب در نقاط مختلف جهان بود، امروز خود دچار شکافی عمیق شده و نشانه های زوال امپراطوری اش بیش تر از گذشته نمایان شده است.

این روزها که تلاش بی کله ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا نیز در بستن راه پیشرفت و مقاومت ملت ایران به در بسته خورده است، خوب است نگاهی داشته باشیم به لیست بلند بالای روسای ایالات متحده که همگی با رویای نابودی جمهوری اسلامی پا به میدان گذاشتند اما گوشت تنشان خوراک موریانه ها شد و یا در انتظار چنین روزی، روزگار می گذرانند.

داغ تابستان داغ بر دل ترامپ ماند

جیمی کارتر

کارتر دموکرات، آخرین رئیس جمهور آمریکا بود که موفق به قدم زدن در خاک ایران شد؛ او همچنین اولین کسی است که پرونده تحریم علیه ایران را کلید زد.

وقتی کاتر در نوامبر 1979 با امضای مصوبه های ممنوعیت واردات نفت از ایران و مسدود سازی دارایی ها دولت و بانک مرکزی ایران رسما اولین تحریم را آغاز کرد؛ احتمالا گمان نمی کرد جمهوری اسلامی چهل سال پس از او دوام بیاورد و در دوره ای راهبرد تحریم تبدیل به مهم ترین اهرم فشار علیه ملت ایران شود.

راهبردی که جیمی به واسطه آن، امید فروپاشی زودهنگام جمهوری اسلامی را داشت، در طول سالیان گذشته نه تنها نتوانسته مردم ایران را از پا درآورد؛ بلکه تبدیل به یکی از ارکان اصلی پیشرفت علمی ایران شده است.

اما نهایتا این جمهوری اسلامی بود که کاتر را از مسند قدرت به زیر کشید؛ جمله "سرنوشت یک رئیس جمهور [آمریکایی] در ایران تعیین می شود" که پس شکست جیمی کاتر در انتخابات ریاست جمهوری 1980 آمریکا از دهان او خارج شد، موید این ادعاست.

پناه دادن به شاه مخلوع و برافروختن خشم مردم ایران که منجر به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام شد، از دیگر اشتباهات جیمی کارتر در دوران ریاستش بود؛ کارتر در آخرین روز های حضور در کاخ سفید نیز با تجهیز و تشویش رژیم بعث به حمله نظامی به خاک ایران کارنامه خود را سیاه تر کرد؛ اشتباهی که ریگان جمهوری خواه آن را ادامه داد.

داغ تابستان داغ بر دل ترامپ ماند

دونالد ریگان

دونالد ریگان چهلمین رئیس جمهور آمریکا، همان مسیر رئیس جمهور پیشین را در پیش گرفت تا نشان دهد که دموکرات و جمهوری خواه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

ریگان تحریم های اقتصادی و دیپلماتیکی را که کارتر وضع کرده بود، تمدید کرد و در عین حال به دنبال ایجاد محدودیت های جدید علیه ایران بود و نهایتا نیز در سال 1366 و در بحبوحه جنگ میان ایران و عراق تحریم بازرگانی و تجاری علیه ایران را وضع کرد.

ریگان که به شدت از نفوذ و صدور انقلاب جوان ایران به سایر کشورهای منطقه احساس خطر کرده بود، تحریک صدام برای ادامه تجاوز به خاک ایران را در دستور کار خود قرار داد.

او در ادامه زحمت زیادی را برای خارج کردن نام رژیم بعث از لیست کشورهای حامی گروه های تروریستی به جان خرید تا صدام را برای شکست دادن جمهوری اسلامی تا بن دندان مسلح کنند؛ این درحالی بود که دولت آمریکا با کلید زدن عملیات استاچ، کشورهای دیگر را از فروش تجهیزات نظامی به ایران منع کرد؛ تا جایی که دولت ایران برای خرید سیم خاردار با مشکل مواجه شد.

همچنین دولت ریگان اولین دولت آمریکایی بود که با بهانه های حقوق بشری ایران را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داد؛ این بهانه واهی همچنان یکی از دلایل عمده برای تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران است.

ریگان نهایتا در یک اقدام وحشیانه با هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس و قتل عام 290 سرنشین آن تبدیل به یکی از منفورترین چهره های آمریکایی در نزد ایرانیان شد.

حالا اما در حالی ریگان آرزوی سرنگونی انقلاب مردم ایران به گور برده است که ایران فاقد سیم خاردار جنگ تحمیلی، عین الاسد را با خاک یکسان کرده است.

 

داغ تابستان داغ بر دل ترامپ ماند

جرج اچ. دابلیو بوش

مستاجر بعدی کاخ سفید جرج اچ. دابلیو بوش معروف به بوش پدر بود؛ بوش پدر نیز همان راه روسای سابق ایالت متحده را در پیش گرفت و با جنگ اول خلیج فارس میان کویت و عراق منطقه را به آتش کشید.

البته او قبل از رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا نیز دشمنی خود با ملت ایران را در سمت معاون اول ریگان آغاز کرده بود؛ بوش نقش فراوانی در چراغ سبز نشان دادن دولت ریگان برای حملات شیمیایی رژیم صدام به ایران داشت و به حمایت مالی و تسلیحاتی رژیم بعث پرداخت.

"آمریکا به هیچ وجه بواسطه کشته شدن 290 مسافر ایرانی توسط شلیک ناوانگان دریایی اش عذر خواهی نخواهد کرد"؛ این اظهار نظر بوش که پس از هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران و کشته شدن 66 کودک بیگناه آن صورت گرفت، نفرت مردم ایران نسبت به او را بیش از پیش کرد.

بوش پدر در عین حال یکی از نمادهای بدعهدی در میان روسای جمهور آمریکا نیز هست؛ بوش مدعی بود در صورت آزادی آمریکایی ها دستگیر شده در لبنان، دارایی های مسدود شده ایران را آزاد خواهد کرد؛ آمریکایی ها آزاد شدند اما دارایی ها نه.

بوش پدر تحریم ها علیه ایران را ادامه داد و فروش کلیه تجهیزات با کاربرد دوگانه را به ایران ممنوع اعلام کرد؛ با این وجود تقلای این رئیس جمهور آمریکا نیز برای به شکست کشاندن آرمان ملت ایران بیهوده بود؛ بوش پدر درحالی مرد که ایران اسلامی وارد گام دوم از انقلاب خود شده بود.

 

داغ تابستان داغ بر دل ترامپ ماند

بیل کلینتون

رئیس جمهور بعدی بیل کلینتون است؛ همان کسی که در یکی از سخنرانی هایش ایران را کشوری با میراث فرهنگی باستانی سرشار خوانده بود.

در دوران او تحریم های آمریکا علیه ایران، وارد فاز جدیدی شد؛ تا پیش از این، تحریم‌ها صرفاً در قالب مصوبات دولت آمریکا ابلاغ میشد اما با قرار گرفتن تحریم ها در چارچوب قوانین مصوب دو مجلس آمریکا، فشار ناشی از تحریم ارتقاء کمی و کیفی بالاتری پیدا کرد.

دشمنی های کلینتون با ملت ایران با اوج گرفتن تحریم ها پایان نیافت؛ او با سه تن از اعضای منافقین که هزاران ایرانی را به خاک و خون کشیده بودند، سر یک میز شام نشست و در حالی که سید محمد خاتمی از گفت و گوی تمدن ها می گفت، آقای پریزیدنت قانون داماتو را تمدید و وزیر خارجه اش نیز از صفت یاغی برای ایران استفاده کرد.

 

داغ تابستان داغ بر دل ترامپ ماند

جورج بوش

پس از کیلینتون اما نوبت به جورج بوش پسر رسید؛ جورج بوش ایران را محور شرارت خواند و از هیچ تلاشی برای همراه کردن شورای امنیت در تحریم‌های بیشتر علیه ایران فرو گذار نکرد.

بوش سیاست تغییر رژیم را از طریق فعال سازی مخالفان و اپوزیسیون دنبال کرد؛ ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت و مخالفت با حق مسلم مردم ایران در برخورداری از انرژی هسته‌ای از دیگر اقدامات خصمانه جورج بوش علیه ایرانی ها بود.

داغ تابستان داغ بر دل ترامپ ماند

باراک اوباما

پس از بوش باراک اوبامای سیاهپوست بر مسند ریاست جمهوری آمریکا نشست؛ اوباما با شعار تغییر رئیس جمهور آمریکا شد؛ اما نه تنها مواضع ایالات متحده علیه ایران تغییری نکرد، بلکه در دوران اوباما تحریم‌های بی‌سابقه کمی و کیفی علیه ملت ایران وضع شد.

به جرات می‌توان گفت حدود ۴۰ درصد از تحریم های پس از انقلاب اسلامی را همین آقای اوبامای خندان علیه ملت ایران تحمیل کرد؛ اوباما البته به فکر رئیس جمهور پس از خود نیز بود و ساختار و سازمان اصلی تحریم هایی است که دوران ترامپ علیه ایران اعمال شد را معماری کرد.


باراک اوباما اما پس از فتنه ۸۸ نقاب از چهره ملیح خود برداشت و صراحتا از کسانی که در کف خیابان های تهران آشوب به راه انداخته بودند، حمایت کرد.

علاوه بر این ها اوباما اولین ناقض عهدنامه خود موسوم به برجام نیز بود؛ پیش از اینکه ترامپ بخواهد برجام را پاره کند، با تصویب تحریم های ده ساله توسط مجلس سنای آمریکا برجام نقض شد.

 

داغ تابستان داغ بر دل ترامپ ماند

دونالد ترامپ

روی کار آمدن رئیس جمهور بی کله ای مانند دونالد ترامپ مهر تاییدی دیگر بود بر آغاز دوران افول آمریکا؛ ترامپ نه تنها دولت و نظام جمهوری اسلامی بلکه ملت ایران را تروریست خواند؛ اما خود تروریستی ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرد؛ جنایت ترامپ در اعمال تحریم‌های دارویی به قیمت جان هموطنمان تمام شد؛ خاطره تلخ فوت بیماران پروانه ای به خاطره تحریم ها، به این زودی ها از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نخواهد شد.

ترامپ در ۱۸ اردیبهشت سال ۹۷ رسماً از برجام خارج شد تا با این کار هم غیر قابل اعتماد بودن خود به مسؤولان جمهوری اسلامی متذکر شود و هم کارزار فشار علیه ملت ایران را به بیشترین حد ممکن برساند.

نهایتا ترامپ در نیمه شب روز ۱۳ دی ماه با به شهادت رساندن، سردار اسلام و ایران "حاج قاسم سلیمانی"، اوج رذالت خود را به نمایش گذاشت؛ قهرمان کشی، ترامپ را به منفورترین چهره تاریخی بین ایران و آمریکا بدل کرد.

اما این جنایت نیز نتوانست سد راه ملت ایران شود؛ خون حاج قاسم رودخانه خروشانی از فریاد انتقام مردم را در شهرهای مختلف ایران به راه انداخت؛ فریادی که همچنان بی پاسخ مانده.

اما ترامپ نیز با همه وعده های پوچش از تهدید به جنگ و براندازی ایران، تلاش برای نا امن سازی از طریق طرح تابستان داغ تا فعال سازی مکانیسم ماشه و فشار حداکثری، رفتنی شد اما انقلاب اسلامی ایران با رهبری حکیمانه امام خامنه ای و به برکت خون شهدای مقاومت همچنان استوار و پابرجاست.

البته این همه جا ماجرا نیست به نظر می رسد ترامپ، نگون بخت تر از دیگر روسای جمهور آمریکا باشد و ادامه زندگی خود را باید ترس و هراس از انتقام خون سردار سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت سپری کند؛ البته اگر زمانی برای هراس و وحشت بیابد.

تاریخ دشمنی آمریکا با ملت ایران سرشار از درس است؛ درس هایی که نشان می دهد رفت و آمد دموکرات و جمهوری خواه در کاخ سفید چیزی را به نفع ایران تغییر نمی دهد.

آقایانی که حالا دل به بایدن بسته اید؛ لطفا قبل از هر اقدامی یک بار دیگر تاریخ خصومت ها روسای جمهور دموکرات آمریکا با مردم ایران را بخوانید؛ شاید چشم هایشان باز شد و واقع بینانه تر به مسائل جهان نگاه کردید./1350/

ارسال نظرات