۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۷۲۴۱۹
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع:

خطبه فدک سراسر نکته و آموزش است

خطبه فدک سراسر نکته و آموزش است
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع گفت:حضرت زهرا(س) با تشخیص به موقع جریانی که به تدریج به دنبال از بین بردن پشتوانه اهل بیت(ع) بود، خطبه فدک را خواندند که سراسر نکته و آموزش است.

به گزارش خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع در اولین همایش مجازی منبری‌های جوان هیأت‌های سراسر کشور، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار کرد: دشمنان ۴۰ سال است که به دنبال محو کردن اثر گذاری اسلام در زندگی مردم هستند.

وی با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا (س) یک شخصیت کامل و با عظمت است، عنوان کرد: مرجعیت فکری، فرهنگی و دینی حضرت زهرا (س) یکی از ابعاد شخصیت ایشان است چرا که حضرت زهرا (س) در جامعه‌ای که تا چندسال گذشته دختران خود را زنده به گور می‌کردند، به کمال و تقوا رسیدند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه تبیین و تفسیر معارف بلند از دیگر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) است، مطرح کرد: در بعضی از اسناد تاریخی آمده است که در زمان بعثت پیامبر (ص) در سراسر جزیره العرب تنها ۱۷ نفر سواد خواندن و نوشتن داشتند، که حضرت زهرا (س) در این فضا و جامعه توانستند در سن پایین به این درجه از علم و دانش برسند.

وی با بیان اینکه ابعاد مطالبه‌گری و اعتراض حضرت زهرا (س) فوق‌العاده است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) با تشخیص به موقع جریانی که به تدریج به دنبال از بین بردن پشتوانه اهل بیت (ع) بود خطبه بلند و کامل فدک را خواندند که سراسر نکته و آموزش است.

مهدوی ارفع با اشاره به اینکه اعتراض به اهانت به امام و سکوت افراد ساکت از دیگر نکات مهم فاطمیه است، تصریح کرد: ایشان همچنین اعتراض منطقی و مستدلی نیز به ناکارآمد بودن حاکمان داشتند؛ حضرت زهرا (س) در روابط اجتماعی نیز تمام نکات را رعایت کردند که یک شخصیت کامل را از ایشان به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) تمام وجود خود را در تمام ابعاد وقف اسلام کردند، یادآور شد: اگر تمام سخنرانان به بیان این نکات بپردازند شاهد یک جریان سازی مطلوب در جامعه خواهیم بود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز اگر مشکلات موجود در موضوع خانواده را رفع کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد، بیان کرد: پایین بودن نرخ رشد جمعیت و کاهش فرزند آوری امروز به یک مشکل در کشور تبدیل شده است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه منافقین می‌خواستند با به شهادت رساندن حضرت زهرا (س) زبان دفاع از حق را از بین ببرند، ابراز کرد: امروز باید از این موضوع نتیجه بگیریم که اگر در مقابل منافقین سکوت کرده و از حق دفاع نکنیم در مقابل حضرت زهرا (س) و مقابل درب قرار گرفته‌ایم.

مهدوی ارفع با اشاره به اینکه برای ما الگو شده است که اگر امامت جامعه در خطر است باید از جان خود بگذریم، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در مدینه و امام حسین (ع) در کربلا این موضوع را برای ما به اثبات رساندند و آن‌ها که عزیزترین بندگان خدا بودند جان خود را برای اسلام فدا کردند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات