۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۷۲۴۳۶

نفرات برتر کتاب سال فرق مشخص شد

نفرات برتر کتاب سال فرق مشخص شد
دبیر علمی جشنواره کتابِ سال فرق، ادیان و اقوام گفت: فرایند ارزیابی و مشخص شدن نفرات برتر این جشنواره، به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی گودرزی، دبیر علمی جشنواره کتابِ سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب اظهار داشت: این رویداد، بزرگ‌ترین رویداد علمی مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) است که برای اولین بار در کشور برگزار گردیده است؛ در این جشنواره تا پایان مهلت ارسال آثار (۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹) مجموعاً ۲۴۲ اثر به دبیرخانه ارسال شده است. با توجه به تخصصی بودن موضوع جشنواره و محدودیت هایی که برای پذیرش آثار در نظر گرفته شده بود، این تعداد آثار قابل توجه است. لازم به ذکر است از بین ۲۴۲ اثری که به جشنواره رسید، ۵۰ اثر در قالب پایان نامه بوده و ۱۹۲ اثر نیز در قالب کتاب با محوریت چهار موضوع اصلی فرق، ادیان، اقوام و مذاهب پذیرفته شد.

دبیر علمی جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، شناسایی نویسندگان و آثار برتر و معرفی آنها به جوامع علمی را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: در نظر داریم که از ظرفیت پژوهشگران در عرصه تقریب و همبستگی اقوام و مذاهب و مقابله با افکار و فرقه‌های انحرافی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

حجت الاسلام گودرزی در مورد روند فعالیت اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب خاطر نشان کرد: کمیته علمی این جشنواره متشکل از اساتید مطرح حوزوی و دانشگاهی بوده که دارای تخصص علمی و میدانی مرتبط با بخش های مختلف این جشنواره هستند و هر اثر در این دوره ابتدا توسط حداقل دو نفر از داوران ارجمند و سپس در کمیته علمی جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: بنابراین پس از اتمام ارزیابی اجمالی آثار، 37 اثر به ارزیابی تفصیلی آثار راه یافت و از میان آثار راه یافته به ارزیابی تفصیلی 4 اثر در موضوعات ادیان، مذاهب، فرق و بخش ویژه به عنوان آثار برتر و 7 اثر دیگر به عنوان آثار شایسته تقدیر توسط کمیته علمی جشنواره انتخاب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اتمام فرایند ارزیابی و مشخص شدن نفرات برتر این جشنواره، به نظر می رسد مرحله آخر این ره آورد علمی تخصصی که شامل معرفی آثار برتر و تقدیر از نفرات برگزیده می باشد، ان شا الله در دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور نفرات برگزیده، مسئولین ارجمند، شورای مفام، اعضای محترم داور وکمیته علمی، و در محضر یکی از مراجع معظم تقلید در شهر قم برگزار گردد./826/

ارسال نظرات