۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۷۲۴۳۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

روزآمدی و دغدغه مندی لازمه اثرگذاری هنرمند در تراز نظام اسلامی است

روزآمدی و دغدغه مندی لازمه اثرگذاری هنرمند در تراز نظام اسلامی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: هنر و هنرمند باید به‌روز و مخاطب شناس بوده و با دردهای جامعه آشنا باشد وگرنه نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست مدیرکل و کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و آئین رونمایی از پوستر پویش استانی تولید محتوای فضای مجازی و خانواده، به تبیین رسالت هنر و هنرمندان در جامعه دینی پرداخت.

وی با بیان اینکه هنر و هنرمند باید هدفمند بوده و خنثی نباشد، اظهار کرد: به این منظور در وهله نخست هنرمند باید صاحب‌نظر باشد؛ به این معنا که وقتی قصد دارد در جامعه دینی فعالیت کند با دین و جهت‌گیری‌های کلی جامعه اسلامی و دردها و درمان‌های آن آشنا بوده و طیفی از اطلاعات در زمینه‌های مختلف داشته باشد وگرنه نمی‌تواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: درواقع هنر و هنرمند باید به‌روز و مخاطب شناس بوده و با دردهای جامعه آشنا باشد وگرنه نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: هنرمند باید هم‌زمان با دردمندی و دغدغه مندی، شجاعت هم داشته باشد تا بتواند پیام و سخن خود را به‌صورت اصولی و صحیح در قالب هنر مطرح کرده و از مخالفت‌های احتمالی نهراسد.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به حساسیت کار هنرمند، اظهار کرد: هنرمند روی لبه شمشیر حرکت می‌کند؛ زیرا می‌تواند از هنر و ابزار هنری خود بهره مثبت یا منفی بگیرد؛ ازاین‌رو باید در فعالیت‌های خود دقت ویژه‌ای داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه در همه دنیا از هنر استفاده و بهره‌گیری می‌شود، افزود: با استفاده از هنر می‌توان انسانیت، ارزش‌های بلند انسانی و دینی، دردها و مشکلات جامعه و سایر مسائل را مطرح و به کمک هنر برای اعتلای جامعه و کشور تلاش کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه هنر می‌تواند پیام‌ها را فراگیر و ماندگار کند، اظهار کرد: بر این اساس باید تلاش کنیم هنرمندان ما سمت‌وسو و هدف داشته باشند و برای ایده‌ای متعالی فعالیت کنند، هرچند دست‌یابی به این هماهنگی و هدفمندی مشترک زحمت فراوانی می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، نوع تشویق‌ها و جهت‌دهی به فعالیت‌های هنری اهمیت بسیاری درزمینهٔ سمت‌وسو دادن به هنر و هنرمندان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه همچنین با تأکید بر مراقبت هنرمندان در تولید آثار هنری، اظهار کرد: در جامعه دینی حد و حدودهایی وجود دارد که باید در فعالیت و ارائه آثار هنری رعایت شود؛ زیرا همان‌گونه که گاهی اوقات یک اثر هنری تشویق و تأثیرگذاری مثبت همگانی را در پی دارد، گاهی اوقات هم یک تئاتر یک شهر را به هم می‌ریزد؛ ازاین‌رو همه باید مراقب و هوشیار باشند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات