۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۷۲۴۶۵
حجت الاسلا صادقی تأکید کرد؛

ضرورت به روز رسانی اطلاعات علمی مبلغان و تجهیز آنها به ابزارهای نوین

ضرورت به روز رسانی اطلاعات علمی مبلغان و تجهیز آنها به ابزارهای نوین
مازندران - حجت الاسلام صادقی، موفقیت مبلغان دینی در عرصه تبلیغ را نیازمند به روز رسانی اطلاعات علمی و مجهز شدن به ابزارهای نوین در تبلیغ دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطی صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هم اندیشی خواهران مبلغ طرح نسیم رحمت با اشاره به اهمیت تبلیغ دین در جامعه، تحقق عملی این رسالت مهم را نیازمند تلاش و مجاهدت مبلغان دینی دانست.

وی با بیان این که مبلغان دین با خلوص نیت و بدون هیچ چشم داشتی وارد این عرصه خطیر شدند، افزود: به برکت تلاش های عالمان دینی در طول تاریخ، امروز دین مبین اسلام در جهان گسترش یافته و جهانی شده است.

حجت الاسلام صادقی به خباثت دشمن برای تضعیف اسلام ناب در جهان و تلاش در جهت ترویج اسلام آمریکایی اشاره کرد و گفت: امروز نظام اسلامی به عنوان پرچم دار نشر و گسترش مفاهیم ناب دینی در جامعه، رسالت مهمی در جهانی سازی اسلام ناب بر عهده دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی ما رسالت جهانی دارند، خاطرنشان کرد: یک مبلغ دین باید با تجهیز خود به ابزارهای نوین تبلیغی در جهت نشر و گسترش معارف ناب دینی در جامعه گام بردارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که به روز رسانی اطلاعات یک مبلغ دینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اگر یک مبلغ در جهت به روز رسانی اطلاعات علمی خود تلاش نکند نمی تواند در رسیدن به اهداف تبلیغی خود موفق شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که جامعه ما با شبهات بسیاری از سوی دشمنان داخلی و خارجی مواجه است که نیاز به پاسخگویی مناسب دارد، خاطرنشان کرد: پاسخ به شبهات دینی نیازمند تلاش و مجاهدت علمی همه مبلغان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز فضای مجازی در کنار مزیت هایی که دارد به بستری برای اعمال مجرمانه و ترویج ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی تبدیل شده است، تصریح کرد: مبلغان و متخصصان امور دینی باید با تقویت دانش روز در خود و حضور پررنگ تر در فضای مجازی، پاسخگوی شبهات مطرح شده در این حوزه باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه به دلیل عدم نظارت مناسب بر فضای مجازی شاهد بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری در این حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم این که بسیاری از دلسوزان نظام نسبت به وضعیت نامناسب فضای مجازی هشدار داده اند، اما این حوزه به حال خود رها شده است.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مبلغان دینی در شرایط امروز جامعه که درگیر شیوع ویروس کرونا هستیم باید حضور خود در فضای مجازی را پررنگ تر کنند، ادامه داد: به طور حتم این حضور هدفمند و مستمر می تواند ضمن نشر معارف دینی در جامعه، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را نیز کاهش دهد./950/

ارسال نظرات