۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۷۲۴۸۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

شهادت اوج شکوفایی انسانیت است

شهادت اوج شکوفایی انسانیت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری شهادت را اوج شکوفایی انسانیت دانست و گفت: فرد شهادت‌طلب برای پیشبرد اهداف جامعه از جان خود مایه می‌گذارد و عقب‌گرد و توقف ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خراسان شمالی که با حضور سعید اوحدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، با تبیین جایگاه شهادت، آن را اوج انسانیت و تجلی‌بخش ارزش‌های والای اسلامی و انسانی دانست.

وی افزود: نخستین گام انسانیت خارج شدن از به فکر خود بودن و فکر کردن به دیگران و جامعه است؛ به این معنا که از وقت، انرژی، مال و ثروتمان برای کمک به دیگران مایه بگذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: در این زمینه جان بالاترین سرمایه انسانی است و فرد شهادت‌طلب برای پیشبرد اهداف جامعه از جان خود مایه می‌گذارد و در این مسیر عقب‌گرد و توقف ندارد؛ ازاین‌رو شهادت‌طلبی اوج شکوفایی انسانیت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه برای رسیدن به کمال و پیشرفت جامعه نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، اظهار کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی نماد واقعی شهادت‌طلبی و ایثارگری بود و سرانجام نیز در راه اعتلای ارزش‌های اسلامی و انسانی به آرزوی دیرینه خود دست یافت و به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های استاندار خراسان شمالی، افزود: استاندار خراسان شمالی در ایجاد همگرایی و وحدت در همه مجموعه‌های استان تلاش‌های فراوانی انجام داده است و اکنون به فضل الهی تمامی اجزای حاکمیت در استان در راستای یک هدف واحد یعنی رشد و تعالی خراسان شمالی و خدمت به فرهنگ ایثار و شهادت گام برمی‌دارند.

گفتنی است، در پایان نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خراسان شمالی از تعدادی از خانواده‌های جامعه ایثارگران استان تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این نشست دو تفاهم‌نامه تأمین زمین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان بین استانداری خراسان شمالی و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به امضا رسید./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات