۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۷۲۴۸۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

آیت الله مصباح یزدی عمر خود را صرف علم آموزی کرد

آیت الله مصباح یزدی عمر خود را صرف علم آموزی کرد
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی عمر خود را صرف علم آموزی کرد، گفت: آیت الله مصباح فیلسوف نابغه ای است که آثار او مانند خورشید درخشان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی که در مسجد امام علی (ع) دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: برگزاری مجلس بزرگداشت آیت الله مصباح با دو هدف تجلیل از این عالم بزرگوار و همچنین آموزش و الگو برداری از شخصیت این عالم بزرگ انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی علاوه بر طلبگی، بخشی از عمر خود را برای دروس دانشگاهی هزینه کرد، افزود: آیت مصباح یزدی از خاندان ثروت و سرمایه نبود و با فقر و تهیدستی هم بیگانه نبود، اما وقت ارزشمند خود را بیهوده صرف نمی‌کرد.

آیت الله سلیمانی ابراز کرد: ما بر خلاف دنیای غرب که شخصیت‌های خودشان را در زمان حیات آن‌ها تکریم می‌کنند، از شخصیت‌های خود بعد از مرگ تجلیل می‌کنیم و با شخصیت‌های زنده خود در ستیز هستیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به لزوم تجلیل از شخصیت‌ها در زمان حیات آن‌ها اشاره کرد و افزود: در دوره رهبری کنگره بزرگداشت آیت الله جوادی آملی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله حسن زاده آملی، خطیب توانا فلسفی و علامه محمدتقی جعفری در دوره حیات این بزرگواران برگزار شده است.

آیت الله سلیمانی بر مهندسی عمر و بهره برداری از عمر تأکید کرد و گفت: امروز دنیای غرب عمر را مهندسی کرده است و تفاوت دنیای غرب که عمر را معادل طلا محاسبه کرده است با ما این است که ما ارزش وقت را از ارزش طلا بالاتر می دانیم و نباید مقلد دنیای غرب در مهندسی عمر بود.

وی با اشاره به اینکه به این فرمایش امیرمومنان (ع) که می‌فرماید بدترین معامله این است که مطاع دنیا را در مقابل عمر خود قرار دهید، اظهار داشت: آیت الله مصباح متفکر، فیلسوف نابغه، عارف، مومن، محقق، پژوهشگر، تولید کننده علم و استاد بی نظیری که آثار او مانند خورشید تابنده می‌تابد و عمر خود را صرف علم آموزی کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب در زمان حیات آیت الله مصباح یزدی می‌فرماید، اگر علامه طباطبایی و علامه مطهری نداریم، اما آیت الله مصباح یزدی را داریم چرا که امید رهبری و به تعبیر برخی از صاحب نظران آیت الله مصباح یزدی عمار یاسر در تبیین مبانی ولایت و انقلاب بود./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات