۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۷۲۴۹۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تبلیغ بالینی سبب تقویت امید به زندگی و آرامش در بیماران می شود

تبلیغ بالینی سبب تقویت امید به زندگی و آرامش در بیماران می شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، حضور طلاب و روحانیان در بیمارستان ها و ارتباط با بیماران کرونایی را سبب تقویت امید به زندگی و آرامش در فرد بیمار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار مبلغان طرح بالینی فعال در بیمارستان های استان با اشاره به این که طلاب و روحانیان حوزه های علمیه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا وارد میدان خدمت رسانی شدند، گفت: تلاش ها و مجاهدت های حوزویان در کنار علم آموزی و تبلیغ دین حرکتی بسیار پسندیده و ارزشمند است.

وی با بیان این که حوزویان در همه حوادث و صحنه ها همراه مردم بودند و خواهند ماند، افزود: این قشر همیشه در صحنه هر گاه کشور با بحران و مشکلی مواجه شد با قدرت به میدان آمدند و به کمک مردم شتافتند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که طلاب و روحانیان حوزه های علمیه پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مقابله با ویروس کرونا و کمک به مردم به میدان آمدند، خاطرنشان کرد: تلاش های شبانه روزی این عزیزان توانست بسیاری از مشکلات به وجود آمده در این بخش را کاهش دهد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از مدارس علمیه استان در طول ماه های اخیر به پایگاهی برای کمک به نیازمندان و محرومان ناشی از شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است، تصریح کرد: طلاب جوان حوزه های علمیه این بار دیگر سنگر خدمت به مردم و همچنین کادر درمانی به خدمت رسانی پرداختند.

استاد حوزه علمیه مازندران، تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده، لباس های بیمارستانی برای مردم و کادر درمانی و همچنین تهیه بسته های مواد غذایی برای نیازمندان را بخشی از تلاش ها و مجاهدت های چندین ماهه حوزویان استان در مقابله با ویروس منحوس کرونا دانست.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به حضور پررنگ طلاب و روحانیان در بیمارستان ها با هدف کمک به بیماران کرونایی و همچنین کادر درمانی اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه به صورت خودجوش در مراکز درمانی حاضر شدند و به خدمت رسانی پرداختند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که کادر درمانی در طول ماه های اخیر مجاهدانه برای حفظ سلامت مردم تلاش کردند، خاطرنشان کرد: به طور حتم حضور روحانیان و طلاب در سطح بیمارستان ها می تواند قوت قلبی برای کادر درمانی این مراکز باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران به حضور اثرگذار طلاب و روحانیان متخصص در سطح بیمارستان ها در طرح تبلیغ بالینی اشاره کرد و گفت: حضور یک طلبه و روحانی در کنار بیماران کرونایی و صحبت با آنها می تواند سبب دلگرمی و آرامش آن فرد شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که بیماران کرونایی به دلیل شرایط حاکم نیازمند تقویت روحیه معنوی هستند، ادامه داد: حضور طلاب و روحانیان در کنار بیماران به طور حتم موجب ارتقاء معنوی و دینی در فرد بیمار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، حضور حوزویان در بیمارستان ها و ارتباط با بیماران کرونایی را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و افزود: ارتباط صمیمی و معنوی طلاب و روحانیان با بیماران به طور حتم موجب ارتقای سطح ایمان، کاهش اضطراب و نگرانی، امید به زندگی، اعتماد به نفس و آرامش روانی در فرد بیمار خواهد شد./950/پ210/ب1

ارسال نظرات