۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۷۲۵۱۷
مدیر حوزه علمیه لرستان خبر داد؛

پذیرش اولین دوره تخصصی مهدویت در لرستان

پذیرش اولین دوره تخصصی مهدویت در لرستان
لرستان - حجت الاسلام عبداللهی گفت: از بین طلاب حوزه علمیه برادران در سطح سه در سال تحصیلی 1399-1400 طلبه در رشته تخصصی مهدویت پذیرش می شود.

حجت الاسلام احد عبداللهی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از پذیرش طلبه در رشته مهدویت خبر داد و بیان داشت:  به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت و قرآن و پرورش نیروهای توانمند و متخصص در رشته مهدویت از بین طلاب واجد شرایط طلبه پذیرش می شود.

مدیر حوزه علمیه لرستان افزود: مهلت نام نویسی از 20 دی ماه جاری شروع شده است و داوطلبان تا 30 دی ماه می توانند برای ثبت نام به سایت معاونت آموزش حوزه علمیه استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پذیرش به صورت مصاحبه و بدون آزمون کتبی انجام می شود، عنوان داشت: مصاحبه در دو بخش عمومی و تخصصی خواهد بود، در بخش عمومی قرآن و تفسیر، فقه و اصول و تاریخ در حد سیره پیشوایان مورد توجه قرار دارند.

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه موارد اختصاصی آزمون دارای ضریب دو هستند، افزود: در بخش تخصصی نیز تلخیص و الهیات آیت الله سبحانی، بدایه المعارف آیت الله خرازی، دادگستر جهان از آیت الله امینی و نگین آفرینش جلد اول محور مصاحبه هستند.

وی خاطرنشان کرد: دارا بودن حداکثر سن 38 سال(سنوات پایه های بالاتر از سطح دو به حداکثر سن افزوده می شود)، حداقل اتمام سطح دو(پایه هشتم کتبی و شفاهی) تا شروع نیم سال اول سال تحصیلی 1400-1401 و کسب امتیاز لازم در محاسبه نمرات دروس قبلی و موفقیت در مصاحبه علمی، تعهد به رعایت مقررات آموزشی و انضباطی از شرایط پذیرش داوطلبان در سطح سه رشته تخصصی مهدویت است.

مدیر حوزه علمیه لرستان عنوان کرد: اولویت با فارغ التحصیلان سطح دو رشته تخصصی کلام و فارغ التحصیلان دوره کوتاه مدت و تربیت مربی معارف مهدویت است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات