۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۷۲۵۱۸
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

تدوین فرهنگ انتخاباتی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد

تدوین فرهنگ انتخاباتی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد
چهارمحال و بختیاری - امام جمعه شهرکرد گفت: تدوین فرهنگ بلندمدت انتخاباتی پیشنهاد خوبی است که باید برای اجرای آن وارد عمل شویم و در دستور کاری شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در نشست شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه انتخابات یک مسئله مهم و برای آن‌هایی که می‌خواهند دموکرات‌ساز باشند و مدعیان دموکراسی باشند حیاتی تلقی می‌شود، گفت: انتخابات دنیا برای ما معیار و ملاک نخواهد بود زیرا که ما خودمان ملاک‌هایی داریم که می‌توانیم انتخابات سالمی را برگزار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: امور مدون بخشی از انتخابات است که در همه آیین‌نامه‌ها مصوب شده است و اگر درست انجام شود قطعاً به سلامت انتخابات کمک می‌کند البته برخی‌ از امور نیز مدون نیست و جزو وظایف ایمانی است که همه از جمله شورای فرهنگ عمومی در اجرای این وظایف مسئول هستیم تا فضای سالم انتخاباتی را ایجاد و مردم را با معنای انتخابات سالم آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات یک حق است و باید به خوبی انجام شود، بیان کرد: تدوین فرهنگ بلندمدت انتخاباتی پیشنهاد خوبی است که باید برای اجرای آن وارد عمل شویم و در دستور کاری شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد تا دستگاه‌های دیگر از جمله صداوسیما که همیشه در صحنه‌های مختلف بودند به کمک بیایند و دین خود را در این حوزه نیز ادا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه این جلسه گفت: در معرفی دستگاه‌های قوی و ضعیف در عملکرد عفاف و حجاب مراقبت شود زیراکه ممکن است در یک برهه زمانی در ادارات مواردی رعایت نشود و تفاوتی میان عملکرد ادارات پیش آید لذا استحکام و صحت گزارش در ادارات بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه سعی کنید گزارشات واقعی باشد نه اینکه گزارشات و نحوه عملکرد در ادارات با آنچه که در اذهان مردم است با هم متفاوت باشند، افزود: نه گزارشات در حد کافی است و نه دستگاه‌ها کافی کار کردند که انتظار داریم هم دستگاه‌ها در عمل وظایف خود را انجام دهند و هم گزارش دادن‌ها کامل و جامع باشد.

وی با بیان اینکه این جلسات باید آغازی برای کار جدید در ادارات باشد و کمیته ارزیابی در ادارات این روند نظارتی را قوی‌تر کند، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استانداری بر فعالیت ادارات در حوزه عفاف و حجاب دقت کند و هرگونه خلأ را تذکر دهد تا مشکلات این زمینه با جدیت بیشتری حل شود.

نگاه توحیدی در جامعه لازمه استحکام عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از اسلام نشأت گرفته، ادامه داد: اسلام انسان می‌پروراند و اگر تشکیلات قوا در نظام اسلامی شکل می‌گیرد همه در جهت آدم‌سازی و تربیت انسان در طراز اسلام می‌باشد؛ با این اوضاع و نگاه‌های غیر توحیدی عفاف و حجاب در جامعه شکل نمی‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: لازمه اینکه فرهنگ عمومی جامعه‌ای، فرهنگ اسلامی باشد این است که نگاه توحیدی به معنای راستین در جامعه حاکم باشد که این یک برنامه‌ها فاطمی است و خداوند در زندگی شخصی، عبادی، تربیت فرزندان ، شوهرداری و عفاف و حجاب ایشان موج می‌زد و با همین حجاب در برابر دشمنان اسلام ایستادند و این الگوی الهی برای جامعه اسلامی است.

ارسال نظرات