۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۷۲۵۲۲
آیت الله شاهچراغی:

رهبر، مکتب اسلامی و مردم؛ راهنمای فرهنگ عمومی سمنان

رهبر، مکتب اسلامی و مردم؛ راهنمای فرهنگ عمومی سمنان
سمنان - نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: بیانات و مطالبات رهبر معظم انقلاب، مکتب اسلامی و مردم راهنمای فرهنگ عمومی این استان است.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که به‌صورت ویدئوکنفرانسی در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، با بیان اینکه راهنمای فرهنگ عمومی استان بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب، مکتب اسلامی و مردم است، اظهار کرد: اسلام دین محبت است و وقتی محبت افزایش یافت، به‌صورت عشق متجلی می‌شود؛ از سوی دیگر محبت نکته‌ای است که باید همه نسبت به تمام مردم داشته باشیم و این امر درباره خدمتگزاران به مردم بیشتر صدق می‌کند.

وی با بیان اینکه محبت امری مهم محسوب می‌شود که متعلق به فرد خاصی نیست، افزود: آنچه سبب افزایش محبت می‌شود، محبوب است؛ اگر انسانی می‌خواهد محب باشد و محبت داشته باشد، باید محبوب باشد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در فرمایشات خود همواره به ما آموخته‌اند که محبوب و معشوق در زندگی‌مان باید چه کسی باشد، تأکید کرد: ایشان تلویحاً اشاره داشتند که من در دنیا سه محبوب را انتخاب کردم که یکی از آنها نگاه کردن به‌صورت رسول‌الله (ص) به‌مثابه رهبر محبوب حضرت فاطمه (س) است و اگر پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) و ائمه اطهار (ع) و رهبر جامعه محبوب باشد، ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه شکل می‌گیرد.

شاهچراغی با بیان اینکه رسول‌الله (ص) به‌مثابه یگانه رهبر خداوند برای نجات جامعه برگزیده شدند و محبوب نخست حضرت فاطمه (س) در حدیثی از ایشان محسوب می‌شوند، تأکید کرد: از ایشان نقل است که دومین محبوب، شأن قرآن کریم به‌مثابه قانون اساسی جامعه اسلامی و سومین آنها مردم به‌مثابه امت اسلام است و این حدیث نشان‌دهنده اهمیت حب و عشق به رهبر جامعه اسلامی، قرآن کریم و مردم است.

وی با بیان اینکه کمک کردن به مردم و مردمی بودن یکی از بهترین انواع عشق ‌ورزیدن است، گفت: اگر شخصی در قیامت رهبر، قرآن و مردم را به‌مثابه محبوب خود برگزید، از عشق ‌ورزیدن به آنها خسته نمی‌شود که مصداق این امر، کمک‌های مؤمنانه‌ای که به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی و لبیک‌گویی مردم در پناه ترویج فرهنگ دینی، اسلامی و قرآنی صورت گرفت و شاهد برکات آن در جامعه و این عشق به مردم بودیم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مردم استان سمنان در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه خوش درخشیدند، تأکید کرد: هیچ محبوبیتی بالاتر از این برای انسان نیست که مردمی باشد و با مردم به فکر مردم باشد، کارهای خوب را تشریح کند و از منابع انجام کارهای منکر و خلاف دور شود.

ارسال نظرات