۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۷۲۵۴۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

شناخت، بصیرت و دشمن شناسی نیاز امروز طلاب حوزه است

شناخت، بصیرت و دشمن شناسی نیاز امروز طلاب حوزه است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، شناخت، بصیرت و دشمن شناسی را از جمله نیازهای امروز طلاب و روحانیان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا با اشاره به اهمیت و جایگاه بسیج طلاب ضرورت تعامل و همکاری مستمر حوزه و بسیج طلاب با هدف اجرای برنامه های مشترک در سطح استان تأکید کرد.

وی، انقلابی ماندن حوزه های علمیه را از جمله مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: به طور حتم تعامل بیشتر بسیج طلاب با مدارس علمیه و برگزاری برنامه های مشترک می تواند در تقویت روحیه انقلابی طلاب بسیار اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزویان در چهار دهه اخیر همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب، نظام اسلامی و ولایت حاضر بودند، خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است با نفوذ در فضای حوزه، روحیه و تفکر انقلابی را در این نهاد انقلابی کمرنگ کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت نگاه انقلابی در طلاب و روحانیان بهره گرفته شود، تصریح کرد: یکی از مهم ترین راه های حفظ انقلاب، تقویت روحیه انقلابی در حوزویان به ویژه طلاب جوان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، برضرورت برگزاری جلسات بصیرتی با همکاری بسیج طلاب در سطح مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: این جلسات بصیرتی موجب تقویت روحیه انقلابی و سطح شناخت طلاب حوزه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، مهم ترین رسالت امروز حوزه را تربیت طلابی انقلابی، با بصیرت، مهذب، نخبه و در تراز انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: پرروش چنین طلابی در حوزه نیازمند برگزاری جلسات مستمر بصیرتی در مدارس علمیه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب حوزه برای عبور از موانع پیش روی نیازمند شناخت و بصیرت کافی هستند، ادامه داد: طلبه و روحانی بی بصیرت نه تنها از مسیر انقلاب خارج خواهد شد بلکه برای جامعه نیز مضر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شرایط امروز جامعه به گونه ای است که یک طلبه به بصیرت سیاسی نیازمند است، خاطرنشان کرد: طلاب برای موضع گیری به موقع و صحیح باید سطح شناخت خود را نسبت به جامعه و وقایع روز تقویت کنند تا خدای ناکرده از مسیر انقلاب خارج نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، شناخت، بصیرت و دشمن شناسی را از جمله نیازهای امروز طلاب و روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنن برنامه های بسیاری را برای حوزه های علمیه طراحی کرده که تنها با بصیرت و شناخت طلاب و روحانیان می توان این توطئه ها را خنثی کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از آمادگی حوزه علمیه مازندران برای همکاری و تعامل مستمر و پیوسته با بسیج طلاب سپاه کربلا با هدف تقویت برنامه های مشترک در سطح مدارس علمیه خبر داد./950/

ارسال نظرات