۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۷۲۵۵۰
حجت الاسلام خوبانی:

پیشرفت های علمی کشور، نتیجه اعتماد به جوانان مؤمن و انقلابی است

پیشرفت های علمی کشور، نتیجه اعتماد به جوانان مؤمن و انقلابی است
مازندران - استاد حوزه علمیه مازندران، پیشرفت های علمی کشورمان را نتیجه اعتماد به جوانان مؤمن و انقلابی دانست.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به پیشرفت های علمی کشورمان در عرصه های مختلف به ویژه حوزه پزشکی، این پیشرفت ها را نتیجه اعتماد به جوانان مؤمن و انقلابی کشورمان دانست.

وی با بیان این که ایران اسلامی علیرغم تحریم ها و فشارهای ظالمانه غرب به سرکردگی آمریکا، امروز در بسیاری از بخش ها به ویژه حوزه پزشکی و دفاعی به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته است، افزود: دشمن به دلیل عصبانیت از این پیشرفت ها، تلاش می کند به همراه برخی خود فروختگان داخلی این پیشرفت ها ناچیز جلوه دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران، ایجاد جو بی اعتمادی در سطح مردم نسبت به تولیدات داخلی را از جمله اهداف دشمن برای جلوگیری از روند توسعه و پیشرفت ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها خواسته و ناخواسته به دشمن در جهت تحقق اهداف و برنامه های شوم خود در کشورمان کمک می کنند.

حجت الاسلام خوبانی، دستیابی محققان و پژوهشگران ایران اسلامی به واکسن کرونای ایرانی را حرکتی تاریخ ساز در عرصه علم پزشکی توصیف کرد و افزود: محققان ایرانی در حالی موفق به تولید واکسن ایرانی کرونا شدند که بسیاری از کشورهای غربی مدعی توسعه و پیشرفت، وابسته واکسن آمریکایی هستند.

وی با تأکید براین که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند نباید این دستاوردهای مهم نادیده گرفته شود، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم از چنین دستاوردهای ارزشمندی که با تکیه بر توان و دانش جوانان ایرانی به حاصل شده با قاطعیت حمایت کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، رسیدن به چنین جایگاهی آن هم در وضعیت تحریم ظالمانه آمریکا، افتخار بزرگی برای کشورمان است، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای جهان از این همت متعالی و مجاهدت علمی فرزندان ایران اسلامی حیرت زده هستند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که غربی ها همواره تلاش کردند ملت ایران وابسته خود نگه دارند، افزود: اما پیروزی انقلاب اسلامی پایان سناریوی وابستگی ایران به غرب بود و امروز پس از گذشت 41 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی شاهد قطع وابستگی کشورمان در بسیاری امور به غرب هستیم.

وی با اشاره به این که به وضوح ثابت شد که آمریکا و اروپا از غذا و دارو به عنوان ابزاری برای تحقق خواسته های نامشروع خود علیه ملت ها به ویژه ملت بزرگ ایران استفاده می کنند، بیان داشت: در طی سال های اخیر آمریکای خبیث و جنایت کار مانع ورود کالاهای پزشکی و غذایی نیز به کشورمان شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با ابراز خرسندی از رهنمودهای حکیمانه و ارزشمند مقام معظم رهبری در عدم ورود واکسن های ساخت آمریکا و انگلیس به ایران اسلامی، تصریح کرد: همین کشورهای خبیث در طول سال های اخیر سخت ترین تحریم را علیه ملت مظلوم کشورمان اعمال کردند و جلوی دستیابی مردم ما به دارو و غذا را گرفتند.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که شیوع ویروس کرونا فرصتی برای قطع وابستگی کشورمان در حوزه لوازم پزشکی و دارویی به برخی کشورهای غرببی بوود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همت و تلاش جوانان مؤمن و انقلابی کشورمان امروز بسیاری از این کالاهای مهم دارویی و پزشکی در داخل کشورمان تولید می شود و این مایه عزت و افتخاری برای ملت ایران است.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران در 41 سال اخیر ثابت کرد زیر بار ذلت و تحقیر نخواهد رفت و عزتمندانه در برابر زورگویان و بدخواهان خواهد ایستاد، تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی 41 ساله ملت ایران، موجب تحقیر آمریکایی ها در جهان شده است و امروز این ملت ایران هستند که با عزت در دنیا نقش آفرینی می کنند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
شنیده می‌شود برخی جریان های فکری و فرقه های خارج نشین چندی ست با ایجاد ارتباطات با برخی عناصر حوزوی، به دنبال ایجاد پایگاه در قم هستند.

خوجه ها یکی از این جریانهاست. حتما متولیان حوزوی و غیرحوزوی قم بدین امور توجه کافی را دارند اما هشیاری بدنه حوزه خصوصا فضلا و اساتید ارجمند نیز در جای خود لازم است.
بدون همیاری و هماهنگی نمی توان از حریم های اعتقادی و سیاسی تشیع مرزبانی کرد.
گاهی باید خطرات را پیش بینی و پیشگیری کرد. بعد از وقوع حادثه، کار دشوار می شود و گاهی ابعاد فراملی می یابد.
0
0