۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۷۲۶۲۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

همراهی با ولایت عامل اتحاد و سعادت است

همراهی با ولایت عامل اتحاد و سعادت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر از ولایت‌فقیه اطاعت کنیم تفرقه و تشتت از بین می‌رود و در دنیا و آخرت به سعادت می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نخستین نماز عبادی سیاسی جمعه بجنورد پس از انتصاب به‌عنوان امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه در استان که پس از بهبود نسبی وضعیت شیوع کرونا، در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، بر تقوای الهی در تمامی شئون فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با گرامیداشت فرارسیدن ایام فاطمیه دوم، با اشاره به ضرورت عنایت ویژه و خاص به گرامیداشت فاطمیه دوم، اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) بانویی است که از بدو خلقت تاکنون و تا پایان خلقت بدون نمونه مشابه خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) واسطه فیض الهی بود و هست، افزود: فاطمه (س) بانویی است که خود هم فرزند شهید است، هم همسر شهید است، هم دو فرزند او از شهدا هستند و خود نیز شهیده است.

وی با اشاره به اینکه فاطمه (س) کسی است که علاوه بر خود او، پدر، همسر و فرزندانش هم مشابه ندارند، ادامه داد: یکی از فرزندان این بانوی بزرگوار حسین بن علی (ع) است که شهدا در همه عالم از او الگو می‌گیرند و امروزه همه آزادی خواهان دنیا چه مسلمان و چه غیرمسلمان به او تأسی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به مصائب دخت نبی مکرم اسلام (ص) پس از رحلت پدر بزرگوارشان، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) بعد از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) ظلم‌های فراوانی دید؛ به‌گونه‌ای که بیش از 95 روز بعد از ایشان نتوانست زنده بماند.

وی با بیان اینکه بخش اعظم فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حضرت فاطمه (س) در فاصله همین 95 روز انجام شده است، گفت: خطبه فدکیه با آن مضامین بلند و عالی و خطبه ایشان در جمع بانوان مسلمان در همین فاصله 95 روز ایراد شده و مسائلی از قبیل دفاع ویژه از ولایت و ورود به عرصه سیاست و اجتماع و مبارزه نفس‌گیر در مسیر دفاع از ولایت توسط حضرت فاطمه (س) در مدت 95 روز بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) نخستین مدافع و فدایی راه ولایت بود، افزود: حضرت فاطمه (س) در سخنرانی‌های خود به مسلمانان تأکید می‌کرد که اگر اخوت و برادری و امامت و ولایت را رها کنید تفرقه و فساد و اختلاف در پی آن می‌آید.

وی اضافه کرد: ما امروز آثار رها کردن ولایت و امامت را در بر سر کار آمدن دولت بنی‌امیه مشاهده می‌کنیم که چه میزان قتل و جنایت مرتکب شد و اوج شقاوت عمال آن هم در کربلا روی داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه امروز و در عصر غیبت فقها امینان الهی بر روی زمین هستند، گفت: امروز هم اگر از ولایت‌فقیه اطاعت کنیم تفرقه و تشتت از بین می‌رود و در دنیا و آخرت به سعادت می‌رسیم؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم که خدای‌ناکرده از ولایت جدا نشویم؛ زیرا با ولایت است که وحدت و پیروزی حاصل می‌شود./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات