۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۷۲۶۴۳
عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان تشریح کرد؛

چرایی عدم استفاده از واکسن خارجی کرونا

چرایی عدم استفاده از واکسن خارجی کرونا
خراسان رضوی - حجت الاسلام مشیری گفت: فرمایش رهبری در مورد واکسن خارجی کرونا، عدم اعتماد به دشمن و نقاط ضعف واکسن خارجی کرونا از جمله دلایل رد استفاده از آن است.

حجت الاسلام محمد هادی مشیری، عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به لزوم جبران خسارت مردم براساس قوائد مدنی و فقهی در صورت عملکرد ضعیف مسؤولان اشاره و ابراز کرد: اگر دولتی اقدامی انجام دهد که به ضرر مردمش باشد یا به ضرر افرادی یا فردی باشد براساس قائده لا ضرر و هم قاعده ه فقهی اتلاف، آن اداره و نهاد دستگاه دولتی موظف است که آن خسارت را تدارک و جبران کند.

وی افزود: در قانون مسؤولیت مدنی بیان شده است که اگر نهاد ها و دستگا های دولتی و حاکمیتی به علت تصمیماتی که می گیرند، خسارتی به افراد وارد کردند باید جبران کنند از جمله این خسارات و بحث ها در کشور افزایش قیمت دلار توسط دولت برای جبران کسری بودجه است که اگر چنین است دولت باید آن مقداری که مردم ضرر می کنند را باید جبران کند.

حجت الاسلام مشیری در مورد ورود واکسن خارجی به کشور و در نتیجه احتمال ضرر به مردم، گفت: اگر سیستم بهداشتی کشور واکسن کرونا را وارذ کند و مردم از این واکسن ها آسیب ببینند، وزارت بهداشت هم از نظر شرعی برمبنای فقه و هم از نظر قانون براساس قانون مسؤولیت مدنی و هم براساس آن چه رهبری نظام تأکید کردند که این قضیه ممنوع شود، موظف هستند خسارت وارده به مردم را بپردازند.

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان به دلایل مخالفت با واکسن خارجی کرونا اشاره و اظهار کرد: ما به غربی اعتماد نداریم و هر جا اعتماد کردیم، خیانت دیدیم از جمله برجام و خون های آلوده ای که از فرانسه به ایران ارسال کردند همچنین اگر غربی ها در واکسن دادن صادق هستند چرا مانع ورود داروهای دیگر مانند داروهای بیماران پروانه ای یا بیماران سرطانی شدند در حالی که دولت نسبت به خرید آن ها اقدام کرده بود اما امریکایی ها مانع شدند، اگر نوع دوست هستند در کنار این واکسن ها همه داروها را آزاد کنند.

وی بیان داشت: واکسن های خارجی دارای نقاط ضعف هایی است و تلفاتی داشته است، براساس دلیل عقلی به تعبیر رهبری در مورد واکسن توجه کنیم همچنین مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا و انگلیس رو به افزایش است حال اگر این واکسن اثر دارد بر روی مردم خود عمل کنند.

حجت الاسلام مشیری افزود: برخی مطرح می کنند که تعبیر رهبری در مورد واکسن خارجی کرونا کارشناسی نبوده است در حالی که نظر ایشان مبتنی بر نظارات کارشناسان بود و کارشناسان این حوزه نسبت به این مسأله حساسیت ویژه داشته و اعتمادی ندارند و این هوشمندی حضرت آقا موجب نجات جان مردم شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در خصوص ویروس کرونا احتمال ترور بیولوژیک و بیو تروریست هست، گفت: این قضیه بیوتروریست مربوط به دیروز و امروز نیست بلکه سابقه طولانی دارد؛ در پورتکل های دانشوران صهیونیسم آمده است:«صهیونیست ها نژاد برتر دنیا هستند و خداوند دیگران را برده آن ها آفریده است.» حال چون آما ما کم و آمار بردگان ما در جهان زیاد است پس تسلط ما بر بردگان ما کم است پس باید راهی پیدا کنیم تا تعداد آن ها را کاهش دهیم و راه آن این است که جمعیت را در دنیا کنترل کنیم و جمعیت صهیونیست ها را زیاد کنیم بنابراین امروز این صهیونیست ها اگر واکس کرونا را واکسن خوبی می دانستند اول خود استفاده می کردند.

وی افزود: از دیگر دلایل مشکوک بودن به واکسن خارجی کرونای، اهدای واکسن به مردم غزه است، اسرائیل واسطه شده است تا امارات برای مردم غزه واکسن تهیه و به آن ها اهدا کنند، آیا دلشان سوخته است؟ چرا خود اسرائیلی ها از این واکسن استفاده نمی کنند؟

حجت الاسلام مشیری خطاب به خوش بینان و موافقان ورود واکسن خارجی کرونا، ابراز کرد: مسائل حوزه پزشکی را سیاسی نکنید، با جان مردم بازی نکیند، دشمن قابل اعتماد نیست، اگر به دشمن اعتماد دارید خود و خانواده تان واکسن خارجی را تهیه کرده و استفاده کنید، دلایل عقلی و نظر متخصصان حکم می کند که در این زمینه حساس باشیم.

وی ادامه داد:چرا برخی از مواد ضد عفونی کننده بی خظر که توسط شرکت های دانش بنیان و نخبگان کشورساخته می شوند را به مردم معرفی نمی کنند؟ چرا با نگاه سیاسی و تسویه حساب شخصی جان مردم را ملعبه سیاسی بازی خود می کنند؟ /864/

جواد رستمی
ارسال نظرات