۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۷۲۷۱۱
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد:

انسان سازی و کادر سازی از ویژگی‌های علامه مصباح بود

انسان سازی و کادر سازی از ویژگی‌های علامه مصباح بود
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: علامه کادرسازی را از مؤسسه باقر العلوم (ع) آغاز کرد و این در حالی است که یکی از کار های مهم و ضروری برای نظام و انقلاب کادرسازی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی و رونمایی از سرود مصباح ولایت که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد با اشاره به اهمیت کادر سازی در نظام اسلامی گفت: علامه مصباح یزدی کادرسازی را از مؤسسه باقر العلوم (ع) آغاز کرد و این در حالی است که یکی از کار های مهم و ضروری برای نظام و انقلاب کادر سازی است و خیلی ها از آن غافلند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: کمتر مؤسسه ای داریم که وارد مسأله کادر سازی شده باشند این در حالی است که دشمنان اهمیت زیادی برای آن قائل اند و سال هاست نسبت به آن اقدام کرده اند با این حال علامه به این مهم ورود کرده اند و به کادرسازی برای نظام و انقلاب و دانشگاه ها پرداخت و این یکی از عواملی است که سبب شد تا رهبر معظم انقلاب از ایشان با عظمت یاد کنند.

وی از طرح ولایت به عنوان یکی از برکات وجودی آیت الله مصباح یزدی یاد کرد و افزود: بیش از 65 هزار نفر در طرح ولایت شرکت کردند و بسیاری از این افراد با ولایت فقیه، حقایق دین و انقلاب آشنا شدند و این به خاطر وجود علامه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اظهار داشت: علامه کارهایی را در دنبال کرد که در میان حوزویان سنتی مرسوم نبود که از آن جمله اعزام طلاب برای تحصیل در رشته های مختلف به خارج از کشور بود که همگی به کشور برگشتند و منشأ خیر شدند که از آن جمله می توان به حجج اسلام و المسلمین آقا تهرانی و سقای بی ریا اشاره کرد.

وی ادامه داد: کشور چین که اکنون عظمت پیدا کرده در 1400 سال پیش پیامبر(ص) به ما دستور به فراگیری علوم از آن را داشته است این به معنی غربی و شرقی شدن نیست؛ این همان کاری بود که علامه به دنبال آن بود و در این راه توفیقات متعددی هم داشت و یکی از کارهای جالب علامه این بود که با وجود اینکه در حوزه باب نبود ایشان برای آموزش فیزیک و ریاضی به دانشگاه تهران می رفت.

رییس مجمع نمایندگان طلاب بیان داشت: انسان سازی از ویژگی‌های علامه بود و امروز شاهدیم که همه پیشرفت های بشر هم نتوانسته است جای انسان را بگیرد و نیروی انسانی مهمترین دارایی یک جامعه است اما متأسفانه کمتر قدر نیروی انسانی جوان دانسته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: آیت الله مصباح اهل مناظره و گفت و گو بود و در عین حال در ولایتمداری به گونه ای بود که به تنهایی در مقابل دشمن یک تنه قیام می کرد.

وی ابراز داشت: ایشان شخصیتی جامع و خدشه ناپذیر بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جای شهید مطهری را پر کرد و مؤسسه امام خمینی(ره) میراث ارزشمند این عالم بزرگوار بود و شاگردانی تربیت کرد که هریک قادرند به تنهایی چنین مؤسساتی را اداره کنند./1399/پ202/ف

ارسال نظرات