۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۷۲۷۳۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضرت فاطمه، اسوه زندگی و الگوی ولایت مداری در جامعه است

حضرت فاطمه، اسوه زندگی و الگوی ولایت مداری در جامعه است
مازندران - امام جمعه ساری، حضرت فاطمه زهرا(س) را یکی از اسوه ها زندگی و الگوی ولایت مداری معرفی کرد و گفت: آن بانوی نمونه اسلام در دفاع از جایگاه ولایت به هنگام وارد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در منبر مجازی که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، حضرت زهرا(س) را سرآمد همه انسان های جهان دانست و گفت: برخورد پیامبر گرامی اسلام با حضرت فاطمه(س) به گونه ای بود که با عرف عصر جاهلیت آن روز چندان سازگاری نداشت.

وی با بیان این که زن در جامعه آن روز مقام و منزلت اجتماعی نداشت، افزود: زن در دوران جاهلیت مورد مهر و محبت قرار نمی گرفت بلکه زنده به گور می شد و از حق، حقوق و بسیاری از میراث ها اجتماعی محروم بود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که پیامبر گرامی اسلام تحجر های آن دوران را شکست، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام به گونه ای با حضرت فاطمه(س) رفتار کرد که بهترین الگو برای پرورش انسان در قالب زن و دختر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) را پاره تن خود معرفی کردند، ادامه داد: این توصیف ها در خصوص آن بانوی نمونه اسلام نشان دهنده جایگاه والای زن در دین مبین اسلام و نزد پیشوایان مذهبی به ویژه پیامبر گرامی اسلام است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که در دوران جاهلیت ظلم بزرگی در حق زن صورت می گرفت و زن از بسیاری از حقوق اجتماعی و حتی محبت و عواطف محروم بود، تصریح کرد: امروز هم در دنیای به ظاهر مدرن که در واقع دست خوش جاهلیت مدرن است به گونه ای دیگر با زن رفتار نادرست می شود و نسبت به زن ظلم انجام صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امروز هم نظام مادی، سبک زندگی دنیا و الگوی سکولار حاکم بر دنیا زن را به گونه ای دیگر مورد ظلم مضاعف قرار می دهد، بیان داشت: امروز زن به عنوان ابزار جلب مشتری تبدیل شده و در به عنوان مانکن زنده در فروشگاه ها مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

وی با تأکید براین که خود زن ها باید با شناخت جایگاهشان ظلم و سوء استفاده را از خود دور کنند، ادامه داد: بانوان امروز جامعه اسلامی باید با الگو برداری از سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) مانع از سوء استفاده از جایگاه خود شوند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود حضرت فاطمه زهرا(س) را یکی از اسوه ها زندگی و الگوی ولایت مداری معرفی کرد و گفت: آن بانوی نمونه اسلام در دفاع از جایگاه ولایت به هنگام وارد شد و با شجاعت و شهامت از این جایگاه دفاع و حراست کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی ادامه داد: امروز همه ما باید درس ولایت مداری و حمایت از ولایت، شهامت، شجاعت وفداکاری را از حضرت فاطمه زهرا(س) بیاموزیم./950/پ210/ب1

ارسال نظرات