۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۷۲۷۸۱
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

حضرت زهرا حقیقت شب قدر است

حضرت زهرا حقیقت شب قدر است
اصفهان ـ حجت الاسلام بهرامی گفت: شب قدر معادل هزار شب یعنی 84 سال زندگی در این دنیا است، حقیقت شب قدر حضرت زهرا است و درک ایشان ما را به درک حقیقت هستی می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ظهر امروز در مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، با بیان اینکه امام علی(ع) می‌فرمایند آنچه که پایدار است و در آن استقرار دارید، آخرت است، گفت: خود را باید برای آخرت تجهیز کنیم که سرای جاودان آخرت است.

وی در ادامه افزود: بعضی از انسان‌ها دنیا را خیلی جدی می‌گیرند، ما بلایای بسیاری را مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم در یک زلزله یک شهر یکباره نابود می‌شود، گرفتاری‌ها شخصی افراد را هم شاهد هستیم، این بلای کرونا را هم مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم به چه سادگی افراد بسیاری تلف می‌شوند.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه آمارها وقتی بزرگ می‌شود جلوه می کند، وقتی روزمره شود عادی خواهد شد، اظهار کرد: به همین دلیل است که امام علی(ع) می‌فرماید آخرت دار بقا است و دنیا اصلا ماهیت ذاتی ندارد و برای هدف دیگری غیر از خودش خلق شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، خاطرنشان کرد: دنیا خلقت ذاتی ندارد و برای آخرت خلق شده است اما بعضی انسان‌ها به آن چسبیده و به شدت غرق در دنیا و مسائل دنیا هستند، در حالی که بنابر فرموده امام علی(ع) این آخرت است که محل استقرار و ثبات بوده و خلقت ذاتی داشته و جاودانگی دارد.

وی ادامه داد: ماهیت دنیا فناپذیری و مشکلاتی است که می‌بینیم، اما آخرت همیشگی و بدون مشکلاتی نظیر بیماری و جنگ و اینگونه مسائل است.

حجت الاسلام بهرامی مرگ را یک موضوع مورد پذیرش میان همه مردم جهان دانست و تصریح کرد: همه ما خواهیم مرد و کسی در این خصوص شک ندارد، موحدین عالم می‌گویند دار مستقر آن ماندگاری است و نابودی ندارد و زندگی آنجا جاودان است، اما کسانی که آخرت را قبول ندارند می‌گویند همه ما پس از مرگ نابود خواهیم شد.

وی با اشاره به عظمت و بزرگی شب قدر، اظهار کرد: یک انسان باید 84 سال عمر کند تا عمر مادی او مصادف با یک شب قدر که اندازه هزار شب است برابری کند، انسان در یک شب می‌تواند به این اندازه برای خود کسب معرفت و ثواب و جایگاه معنوی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با بیان اینکه شب قدر در کنار خواسته های مادی باید به دنبال مسائل مهمتری باشیم، عنوان کرد: شب قدر ما را به جایی می‌تواند برساند که حداقل سرمایه یک سال خود را به صورت مادی و معنوی کسب کنیم، واقعیت و نص قرآن مجید می‌توانیم بار 84 ساله خود را ببندیم.

حجت الاسلام بهرامی حضرت زهرا(س) را حقیقت شب قدر عنوان کرد و گفت: یعنی وقتی انسان آن ظرف 84 ساله که مساوی با یک شب قدر است را می‌تواند پر کند که به حقیقت شب قدر برسد و حقیقت این شب حضرت زهرا(س) است و اگر کسی به درک جایگاه حقیقی ایشان برسد به حقیقت جهان هستی رسیده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات