۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۷۲۹۷۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

خوش بینی به دولت جدید آمریکا، اشتباهی استراتژیک است

خوش بینی به دولت جدید آمریکا، اشتباهی استراتژیک است
مازندران - حجت الاسلام خوبانی، خوش بینی به دولت جدید آمریکا را اشتباهی استراتژیک دانست و گفت: تغییر دولت ها موجب تغییر سیاست های دولت ها در آمریکا نخواهد شد.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حوادث اخیر در آمریکا را رسوایی بزرگی برای بزرگترین مدعی دموکراسی در جهان دانست.

وی، حوادث چند روز گذشته در آمریکا را شکستی بزرگ برای این کشور دانست و با بیان این که اقتدار پوشالی آمریکا با رویدادهای اخیر به طور کامل شکست، افزود: دنیا در روزهای اخیر نظاره گر حوادث در کشوری بود که چندین دهه است با قلدری بر سر ملت های مظلوم می کوبد و منابع آنها را به تاراج می برد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوادث اخیر آمریکا باید درسی برای دلبستگان داخلی نیز باشد، افزود: کسانی که راه برون رفت کشور را در گرو مذاکره با آمریکا می دانند باید از حوادث اخیر آمریکا درس بگیرند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که متأسفانه برخی جریان های غربگرای داخلی علیرغم تأکید چندباره مقام معظم رهبری باز نیز حرف از مذاکره می زنند، خاطرنشان کرد: برجام چه نفعی برای ملت ایران داشته که آقایان همچنان دل در گرو بازگشت آمریکا به برجام بسته اند.

وی با بیان این که برجام عبرت بزرگی برای برخی مدعیان داخلی است که به آمریکا و کشورهای فریبکار اروپایی دل نبندند، تصریح کرد: متأسفانه بیش از هفت سال کشور معطل معاهده یک طرفه ای شد که نتوانست گره ای از مشکلات این مردم بگشاید.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برجام تنها بر مشکلات اقتصادی مردم ما افزود، خاطرنشان کرد: مدافعان برجام به ملت ایران قول داده بودند با برجام همه تحریم ها علیه کشورمان برداشته خواهد شد، اما به وضوح دیدیم که با امضاء برجام و عمل به تعهدات هم نه تنا از میزان تحریم ها کاسته نشد بلکه شدید ترین تحریم های تاریخ آمریکا علیه کشورمان وضع شد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که مدافعان برجام که حتی این روزها نیز از این معاهده یک طرفه حمایت می کنند باید پاسخگوی مشکلات و بحران های اقتصادی امروز کشور باشند، خاطرنشان کرد: همان طور که مقامات جدید آمریکایی گفتند، آنها از برجام برای ورود به سایر مسائل استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به این که اعتماد مجدد به آمریکا و اروپا، اشتباهی غیر قابل جبران است، افزود: متأسفانه جریان غربگرا در تلاش است با انحراف افکار عمومی، دوباره مشکلات و بحران های اقتصادی را به مذاکره با آمریکا گره بزند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه عبور از مشکلات عمل به توصیه های مقام معظم رهبری در تقویت توانمندی های داخلی است، خاطرنشان کرد: اگر از درون قوی شویم، دشمن از مواضع زیاده خواهانه خود علیه کشورمان عقب نشینی خواهد کرد.

حجت الاسلام خوبانی خوش بینی به دولت جدید آمریکا را اشتباهی استراتژیک دانست و تصریح کرد: تغییر دولت ها موجب تغییر سیاست های دولت ها در آمریکا نخواهد شد و سیاست ایران ستیزی در این کشور ادامه دارد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات