۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۷۲۹۸۳
رییس بنیاد قرآن و عترت هند در گفت و گو با رسا:

ولایت فقیه ادامه راه پیامبران و ائمه اطهار است

ولایت فقیه ادامه راه پیامبران و ائمه اطهار است
مدیر حوزه علمیه آیت الله خامنه ای هند، شناخت و معرفت ولایت فقیه را بر همگان لازم و ضروری دانست و گفت: ولایت فقیه ادامه راه پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سید شمع محمد رضوی رییس بنیاد قرآن و عترت هند در گفت و گو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به تبیین اسباب تاسیس حوزه علمیه آیت الله خامنه ای در هند و برگزاری کنفرانس ولایت فقیه در این کشور پرداخت.

وی با اشاره با این که امسال دوازدهمین سال برگزاری کنفرانس ولایت فقیه است، ابراز داشت: چهارده سال پیش حوزه علمیه آیت الله سید علی خامنه ای بعنوان چراغ و پایگاه ولایت و به هدف ترویج افکار و ںظریه های ولایت فقیه در ایالت بیهار توسط اینجانب تاسیس شد که در حال حاضر این پایگاه صدها هزار پروانه های ولایت را دور خودش جمع کرده است.

این روحانی هندی به سخنان دوازده سال پیش مقام معظم رهبری در جمع علما و افاضل حوزه های علمیه قم اشاره کرد و گفت: آقا فرمودند که آیا ولایت فقیه نمی تواند موضوع درسی همانند دیگر موضوعات علمی حوزه باشد؟

وی ادامه داد: مدتی بعد حضرت آیت الله مومن درسی را بعنوان ولایت فقیه در جوار حرم حضرت معصومه قم سلام الله علیها آغاز کردند و این ایده ای برای بنده شد که در زمینه ولایت فقیه در هندوستان آغاز فعالیت کنم و دانشمندان، نخبگان جامعه و عموم مردم را از ماهیت ولایت فقیه آگاه سازم.

ولایت فقیه ادامه راه پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام است

رییس بنیاد قرآن و عترت هند به تحلیل ںظام ولایت فقیه پرداخت و بیان داشت: ولایت فقیه را نمی توان با نظام دولت یک کشور مقایسه کرد، چون ولایت فقیه ادامه راه پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام است.

وی حفظ نظام ولایت فقیه را حفظ دستگاه حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام دانست و تاکید کرد: شناخت و معرفت ولایت فقیه بر همگان لازم و ضروری است، این کنفرانس فرصت خوبی است برای کسانیکه دسترسی به کتاب ها و مطالب ولایت فقیه ندارند، تا با ماهیت ولایت فقیه آشنائی پیدا کنند.

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در راه دفاع از ولایت سختی ها و مصیبت های بی شماری را تحمل کردہ اند، اظهار داشت: سیره حضرت فاطمه(س) درس بزرگی برای زنان جهان است که همواره پشتیبان مردان در حمایت از ولایت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی به فداکاری های حضرت زهرا(س) در دفاع از ولی امر زمان خود اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه علیها السلام پاره تن خود حضرت محسن(ع) را نیز تقدیم راه ولایت کردند تا بنیان های دژ ولایت مستحکم تر شود.

وی در آخر افزود: حضرت زهرا(س) هنگام تجاوز به حریم ولایت خود را سپر ولی زمان حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کرد و  در صورت آزاد نکردن امیرالمومنین دشمنان ولی خدا را تهدید به نفرین کرد./988/

ارسال نظرات